Innovatív megoldás
A cég tájékoztatása szerint az Amazon Style nevet viselő boltban ruházati cikkeket, lábbeliket és egyéb divatos kiegészítőket lehet majd vásárolni. Ha minden a tervek szerint halad, akkor az első üzletet még idén megnyitják a Los Angeles-i The Americana at Brand bevásárlóközpontban.
Na de nézzük, miért is olyan különleges az Amazon boltja!
A ruhaállványokra QR-kódok kerülnek, amelyeket az ügyfelek beolvashatnak, hogy megtekintsék a rendelkezésre álló méreteket, színeket, vásárlói értékeléseket és a termék egyéb részleteit. Ezután egy gombnyomással a kiválasztott cikkeket a próbafülkébe küldhetik, így megspórolhatják a keresgéléssel és válogatással járó mizériát.
Ha ez nem lenne elég, minden próbafülkében lesz egy érintőképernyős eszköz is, amelynek segítségével a vásárlók további ruhákat, cipőket és egyéb termékeket kérhetnek a fülkébe. Ez azt jelenti, hogy szinte egy gombnyomással automatikusan megjelennek a helyiségben az áhított termékek. ( Vagyis nem a próbafülke előtt ácsorgó kísérőnek kell elszaladnia egy másik darabért, ha nem jó a méret)
Az alábbi videó remekül szemlélteti a technológia működését:
Van, ami nem változik
A kiválasztott divatcikkeket meg lehet vásárolni a helyszínen , illetve az Amazon Shopping app segítségével később is lehet rendezni az anyagiakat. Az áruház támogatni fogja az Amazon One nevű fizetési módot is. Ez egy olyan technológia, amely lehetővé teszi, hogy az emberek a tenyerükkel fizessenek. Az eszközök biometrikus érzékelői feltérképezik az emberek tenyerét, ellenőrzik személyazonosságukat, majd levonják a kellő összeget a számlájukról.
Bár a jelek szerint erősen támaszkodik az automatizálásra, az Amazon azt állítja, hogy az új Style üzletben „hagyományos”, hús-vér személyzet fog gondoskodni a vásárlók igényeiről. Ez igen meglepő lépés, hiszen az élelmiszerboltjaiban már pénztárosokat sem alkalmaz, minden folyamatot robotok, applikációk és nagy teljesítményű kamerák végeznek. Az Amazon élelmiszerboltjairól bővebben EBBEN A CIKKÜNKBEN írtunk.