Hamarosan érkezik az Android 14-es operációs rendszer a mobiltelefonokhoz, azonban a korábbi tapasztalatok alapján nem várható, hogy egyhamar elterjed. A Google felgyorsítaná a folyamatot: egy új módszerrel mutatná be azokat az előnyöket, amelyeket kihagy, aki nem telepíti a rendszert.
Felgyorsítaná a legújabb Android operációs rendszer terjedését a Google
Meglehetősen lassan terjedtek el az Android operációs rendszer korábbi verziói. Bár hamarosan érkezik a program legújabb, 14-es változata, még idén áprilisban is csak az arra alkalmas mobilkészülékek 12,1 százalékán futott a 13-as. A legnagyobb arányban az eszközök (23,5 százalékban) továbbra is a 2020-ban debütált 11-es rendszert használták.
Ezt elégelhették meg a fejlesztő Google-nél, ezért egy új megoldást vezetnek be annak érdekében, hogy rávegyék a felhasználókat, telepítsék a 14-est, ami számos új funkciót tartogat és biztonsági téren is fejlettebb az elődeinél – írja az Android Central.
Az új megoldás neve Android Upgrade Invite. Ez a felhasználóknak képernyőket fog mutatni, amelyeken fel lesz sorolva, milyen előnyökből maradnak ki, ha nem telepítik a már elérhető új rendszerverziót. Emellett a megjelenő üzenetből is el lehet indítani a rendszerfrissítést.
A HVG megjegyzi, a figyelmeztetést személyre is szabhatják az androidos készülékek gyártói.
MI költözik az androidos telókba
Egyébként májusban debütált az OpenAI által fejlesztett ChatGPT a Apple iOS-os rendszereiben. Az volt az első alkalom, hogy fejlesztő cég weboldalán kívül is elérhető lett a program. Viszont a napokban bejelentette a vállalat, kiterjeszti a fejlesztését az androidos telefonokra is. Az ehhez szükséges alkalmazást már be is mutatták.
Az új applikáció a felhasználói előzményeket szinkronizálja az eszközök között, valamint lehetővé teszi a hangbevitelt is.
Jelenleg az Egyesült Államokban, Indiában, Bangladesben és Brazíliában érhető el az androidos alkalmazás. Azonban az OpenAI a következő héten ki fogja terjeszteni az app elérhetőségét már országokra is.
Megújul az Android logója
Továbbá néhány hete kezdődött az a folyamat, mely célja az Android márkaidentitásának megváltoztatása. Hasonlóan nagy átalakításra eddig nem volt példa a cég nagyjából másfél évtizedes történetében. Ennek részeként a mobilos operációs rendszeréről ismert vállalat piktogramjának minden elemét átalakítják.
A cég anyavállalata, a Google, például az "Android" nevet mostantól csupa nagybetűvel fogja írni a logóban, de lecserélik a hagyományos betűtípust is. Emellett a név eredetére utaló zöld robotfejet is modernizálják. Az eddigi kétdimenziós alak háromdimenziós hatást kap, így megváltoznak a színtónusai is.
A megváltozott logót ezen a linken nézheted meg.