A magyar Auchan megüzente a hazai vetélytársaknak, mire számíthatnak
Fotó:Shutterstock

Mit lép a Lidl, a Tesco és a többi hazai üzletlánc az Auchan kihívására?

Pár hónapon belül jóváhagyhatják a stratégiai-beruházási célokat, de már most látni, hogy soha nem látott terjeszkedés jöhet Magyarországon az Auchannál, amely a kisebbségi tulajdonos magyar Indotekkel 2025-re elérné a 15 százalékos piaci részesedést. A tervekről Dominique Ducoux, az Auchan vezetője nyilatkozott a VG-nek. Ebből idézünk.


Többségben a franciák

Dominique Ducoux az interjúban azt mondta, egy ideje már zajlottak az egyeztetések az Indotek Group és az Auchan-csoport holdingja, az ELO között, amelynek az Auchan Magyarország Kft. mellett a Ceetrus Magyarország is a hazai leányvállalata.

Az viszont egy pillanatig sem volt opció, hogy lemondjunk a többségi tulajdonosi hányadról, azaz nemhogy a 100, az 51 százalék sem képezhette a tárgyalás alapját. Egyrészt ez egy francia családi tulajdonú vállalat, és döntően az is marad, másrészt fel sem merülhetett, hogy azok a munkavállalóink, akik részvényesei is a társaságnak, ne tarthassák meg az érdekeltségüket.

Ha a versenyhivatal rábólint, ez várható

Az Indotek Group színre lépése Dominique Ducoux értékelése szerint rövid távon nem okoz nagy változást, a hosszabb távú stratégiai célokat viszont már közösen fogják kitűzni.

Az a célunk, hogy az ország teljes lakosságát elérjük a hagyományos boltokkal és az online csatornával. Jelenleg nagyjából egyharmaduk találkozik az üzleteink kínálatával, hiszen eddig főként a fővárosra és a központi régióra koncentráltunk. Ezt a célunkat 2025-ig szeretnénk megvalósítani, mint ahogy azt is, hogy legyen legalább 15 százalékos a piaci részesedésünk. Ennek az útnak a felénél járunk és abban bízunk, hogy üzleti terveinket gyorsabban, hatékonyabb valósíthatjuk meg az Indotekkel.

Ha kíváncsi vagy, hogy áll a magyarországi áruházláncok versenye, ebben a táblázatban megtalálod.


Ne hagyd ki!