Az oroszországgal továbbra is üzletelő Auchan logója a vállalat egyik áruházának tetején

Az Auchan azt tervezi, hogy továbbra is zavartalanul folytatja működését az orosz piacon – mondta Yves Claude vezérigazgató a Journal du Dimanche francia újságnak.



Adok-kapok

Volodimir Zelenszkij ukrán elnök a közelmúltban komoly kritikákkal illette az Auchant. Véleménye szerint olcsó PR-kifogások mögé bújik ahelyett, hogy más vállalatokhoz hasonlóan felfüggesztené oroszországi műveleteit.

Szükséges, hogy minden nyugati cég elhagyja az orosz piacot, és ne fedezze nyereségvágyát olcsó PR fogásokkal a vérontás és a háborús bűnök ellenére

-mondta Zelenkszkij.

Válaszul Geoffroy Roux de Bezieux, az Auchan csoport elnöke az alábbiakat mondta a BFM televíziónak:

Követjük kormányunk ajánlásait, amely jelenleg nem kéri vállalatainkat, hogy szüntessék meg az üzletelést Oroszországgal. Felelősségünk, hogy segítsük az orosz fogyasztók élelmezését, munkaadóként pedig felelősségünk, hogy fizessük az alkalmazottjaink bérét.

Most az is kiderült, a vezérigazgató hogyan vélekedik a kialakult helyzetről.

Hasonló álláspont

A honlapja szerint az Auchannak 311 üzlete és 41 000 alkalmazottja van Oroszországban. A háborús körülmények ellenére Ukrajnában is folytatja tevékenységét, ahol 43 áruháza és 6000 munkavállalója van. Ezek közül sok a háborútól sújtotta régiókban található, amelyek „extrém körülmények között” működnek.

A vezérigazgató most azt mondta, félő, hogy a helyi partnereket jogi problémáknak, az anyavállalatot pedig vagyonvesztésnek tennék ki, ha kivonulnának az orosz piacról.

A mi szemünkben most az a legfontosabb, hogy megtartsuk munkavállalóinkat és biztosítsuk elsődleges küldetésünket, ami nem más, mint a két ország lakosságának élelmezése

- fejtette ki Claude.

Jött a válasz

A nyilatkozat után nem sokkal Ukrajna külügyminisztere, az alábbiakat írta Twitter-fiókján:

Úgy tűnik, az oroszországi munkahelyek megszűnése fontosabb, mint az ukrajnai életek elvesztése.

A politikus az Auchan bojkottálására szólított fel mindenkit.

A cégcsoportnak 3,2 milliárd eurós árbevételt generált az orosz piac tavaly, ami globális bevételének körülbelül 10 százalékát teszi ki.

Az orosz-ukrán háború kirobbanása óta rengeteg nagyvállalat együttérzését fejezte ki Ukrajnával, miközben különböző szankciókat vezetett be Moszkvával szemben. A legtöbben nemes egyszerűséggel leállították az üzletelést az oroszokkal, illetve az országhoz köthető partnereikkel. Egyebek között ezt az utat választotta a McDonald’s, az Apple, az Ikea, a Spotify, a Disney, a Maersk, az MSC, a Netflix és a H&M is. Mások, így a Facebook, a Twitter, a TikTok és a YouTube pedig tartalomkorlátozási eszközökhöz folyamodtak.

Akad azonban néhány vállalat, amely az Auchanhoz hasonlóan nem szankcionálta az oroszokat, róluk EBBEN és EBBEN a cikkünkben bővebben is írtunk.

The Conversation

Ne hagyd ki!