Orosz influenszer videót csinál a YouTube csatornájára, bevétele azonban már nem lesz belőle
A videómegosztó platform meglehetősen diplomatikus módját választotta az orosz tartalomgyártók szankcionálásnak.


Szankciók garmadája

A YouTube és a Google az elsők között volt, akik szankciókat vezettek be Moszkva ellen ukrajnai inváziója miatt. A két techcég nem sokkal a támadás után minden hirdetést letiltott Oroszországban, majd a YouTube Európában elérhetetlenné tette platformján az orosz állami tulajdonban lévő RT televíziós csatorna és a Szputnyik hírügynökség tartalmait. A Google nagyjából ezzel egy időben lepucolta felületeiről az összes orosz vonatkozású szálloda és vendéglátóhely felhasználói értékeléseit, továbbá korlátozta a Térkép funkcióit Ukrajnában a helyi lakosok védelme érdekében.

A YouTube a hirdetések terén egy lépéssel tovább ment: bejelentette, egy lyukas garast sem fizet az orosz tartalomgyártóknak a videóikon megjelenő hirdetések után.

Lehetne rosszabb is

Nemrég felfüggesztettük az összes Google és YouTube hirdetést Oroszországban. Ennek folytatásaként ezt a szankciót kiterjesztjük minden bevételszerzési funkciónkra, így a YouTube Prémiumra, a csatornatagságra, a Super Chatre és a Merchandise-ra is az oroszországi nézők számára. Ez azt jelenti, hogy az orosz tartalomgyártók nem tudnak bevételt generálni az oroszországi nézőkből

-írta a YouTube szóvivője a Gizmodónak küldött e-mailjében.

Jó hír az influenszereknek, hogy mint oly sok esetben, itt is létezik egy kiskapu. A szóvivő kifejtette, hogy bár a reklámok monetizálását durván korlátozták, a tartalomgyártók

továbbra is kereshetnek pénzt az Oroszországon kívüli országok felhasználóinak megjelenített hirdetésekből és egyéb bevételszerzési termékekből.

A háború kirobbanása óta több nagy cég is segített az ukránoknak. Az Airbnb vezérigazgatója például bejelentette, az igényekhez mérten akár 100 ezer menekültnek is ingyenes szállást biztosít. Mások a szankciókat vezettek be az oroszok ellen, egyebek között a McDonald's, az Apple, az Ikea, a Spotify, a Disney, a Maersk, az MSC, a Netflix és a H&M is felfüggesztette üzletelését Moszkvával. A közösségi média felületek, így a Facebook, a Twitter, a TikTok, s mint említettük, a YouTube pedig tartalomkorlátozási eszközökhöz folyamodtak.

The Conversation

Ne hagyd ki!