Modern háború
A keresőóriás tájékoztatása szerint globálisan letiltotta a Térkép alkalmazás forgalmi és valós idejű információit. Ez azt jelenti, hogy az app jelenleg semmilyen adatot nem jelenít meg arról, hogy az ukrajnai boltok, éttermek és egyéb helyek közelében nagyjából mennyi ember tartózkodik. A Google számos szakértővel, köztük regionális hatóságokkal is konzultált a „szankciók” előtt.
A Google mellett más nagy Big Tech cégek is kiveszik a részüket az ukránok védelméből. Egyebek között a Facebook is megtette a szükséges lépéseket: egy szakértői csapatot állított fel a hamis információk és a gyűlöletbeszéd terjedésének megállítására.
Mindeközben a Reuters értesülései szerint Oroszország korlátozta polgárai hozzáférést a Facebookhoz és a Twitterhez is. A vállalatok jelenleg is dolgoznak a fennakadások elhárításán.
A közösségi oldalak ereje
A közösségi média felületek kiemelt szerepet játszanak a háborúban. Amellett, hogy emberek tíz- és százezrei adománygyűjtéseket, szimpátiatüntetéseket és segélyszállítmányokat szerveznek a Facebookhoz és a Twitterhez hasonló oldalakon, a titkosított üzenetküldő szolgáltatások, így a Telegram is komoly segítséget nyújt a kapcsolattartáshoz. Utóbbin több százezer főt számláló, védett csatornákon működő chatszobák jöttek létre, ahol folyamatos az információáramlás az új fejleményekről.
Külön érdekesség, hogy a szakértőknek, kutatóknak is hasznára válnak az említett appok. Példának okául a kaliforniai Middlebury Nemzetközi Tanulmányok Intézetének egyik professzora elmondta, hogy a Google Térkép segített neki nyomon követni egy "forgalmi dugót", amely valójában egy orosz katonai konvoj volt, amely az ukrán határ felé közelített. A professzor órákkal azelőtt azonosította a harckocsikat, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette a támadást.
A Google jelezte, navigációs rendszerét továbbra is használhatják a sofőrök.