A világ egyik legnagyobb konténerszállító-hajótársaságának a konténerszállító hajója révkalauzok segítségével dokkolni készül, de nem Oroszországban, mert oda már nem megy
Fotó: Shutterstock

Ennyi volt: nem megy több konténerhajó Oroszországba

A világ két legnagyobb konténerszállító-hajótársasága, a Maersk és az MSC ideiglenesen felfüggesztette az Oroszországba tartó és az onnan induló hajóforgalmat az oroszok elleni gazdasági szankciók részeként– írja a Reuters.

A svájci székhelyű MSC, amely a kapacitást tekintve a világ legnagyobb konténerszállító vállalata, bejelentette, március 1-jétől kezdődően ideiglenesen leállítja az Oroszországba irányuló és onnan induló rakományok feldolgozását. A korlátozás minden kapcsolódó területre kiterjed, beleértve a Baltikumot, a Fekete-tengert és Oroszország távol-keleti részét is.

A dán Maersk lényegében ugyanezeket a szankciókat hajtja végre: ideiglenesen leállítja az Oroszországba irányuló és onnan induló konténerszállítmányokat.

Mindkét cég jelezte, a humanitárius szállítmányokat és az olyan alapvető árucikkeket, mint az élelmiszer és az orvosi felszerelés továbbra is „kézbesíteni fogják”. A Maersk továbbá kifejtette, átmenetileg az Oroszországgal kapcsolatba hozható szárazföldi szállítmányozást is leállítja.

Meddig bírják?

Az iparági vezetők bejelentése közvetlenül azután érkezett, hogy a szingapúri székhelyű Ocean Network Express és a német Hapag Lloyd minden kapcsolatot megszakított az oroszokkal. A nagyok lépése azt jelenti, hogy Oroszországot gyakorlatilag teljesen leválasztották a világ vezető konténerszállító vállalatairól.

Persze a helyzet nem ilyen egyszerű, Oroszország ugyanis fontos részét képezi a vállalatok üzletpolitikájának. A Maersk 31%-os részesedéssel rendelkezik a Global Ports orosz kikötői üzemeltetőben, amely hat oroszországi és kettő finn terminált üzemeltet. A Global Ports részvényesei között megtalálható még a Roszatom és Szergej Siskarev orosz üzletember is.

A Global Ports-szal vizsgáljuk, hogyan tudunk megfelelni a folyamatosan változó szankcióknak és korlátozásoknak, és előkészítjük a lehetséges következő lépéseket

- adta hírül a Maersk.

A Maersk mindezek mellett több konténerszállító útvonalat üzemeltet Szentpétervárra és Kalinyingrádba a Balti-tengeren, Novorosszijszkba a Fekete-tengeren, valamint Vlagyivosztokba és Vosztocsnijba Oroszország keleti partja mentén. A koppenhágai vállalat mintegy 500 alkalmazottat foglalkoztat Oroszországban. A múlt héten ideiglenesen az Ukrajnába tartó forgalmát is leállította. Odesszában nagyjából 60 embernek biztosít munkát.

A Maersk és az MSC pandémia alatti kiemelkedő üzleti teljesítményéről EBBEN és EBBEN a cikkünkben bővebben is írtunk.


Ne hagyd ki!