A világ legnagyobb konténerszállító hajótársaságának, a Maersk vállalatnak a második negyedéves eredménye meghaladta az 5,1 milliárd dollárt.



A gigantikus eredmény 200 százalékos javulást jelent a tavalyi, azonos időszak 1,7 milliárdos összegéhez képest. A bevételek 60 százalékos javulást mutattak a 2020-hoz képest, amelyek így elérték a 14,2 milliárd dollárt. A vállalat a példátlan bevételeket nem a véletlennek köszönheti. A járványhelyzet enyhülésével és a korlátozások feloldásával óriási igény mutatkozott világszerte szinte minden kereskedelmi termékre. A globális ellátásilánc napjainkban is nagyban függ a tengeri szállítmányozástól, így az olyan nagyágyúk, mint a Maersk már-már monopol helyzetbe kerültek. Odáig fajultak a dolgok, hogy manapság nem a hajótársaságok versenyeznek a partnerek kegyeiért, hanem fordítva. A megcsappant hajóutak és a konténerhiány következtében a társaságok árszabása is elszabadult. Jelenleg átlagosan 20 ezer dollárba kerül egy sztenderd, 12 méter hosszú konténer Kínából az Egyesült Államokba történő szállítása, ez 500 százalékos áremelkedést jelent a tavalyi árszabáshoz viszonyítva. De mivel nincs más lehetőség, a partnerek kifizetik az említett összegek, ami egyenes út a rekordbevételhez.

Bizakodó jövőkép

Søren Skou, a Maersk vezérigazgatója úgy véli, a második negyedévben tapasztalt momentum a harmadik és a negyedik negyedévben is ki fog tartani. Éppen ezért arra számít, hogy a cég EBITDA-eredménye év végére elérheti a 19,5 milliárd dollárt, amelyhez társulhat egy 11,5 milliárdos szabad cash-flow is.

A vezérigazgató kifejtette, hogy számos dolog hozzájárult az áremelkedésekhez, egyebek között a Szuezi-csatorna blokkolása, a konténerhiány, vagy éppen Kína egyik legnagyobb kikötőjének egyhetes lezárása is. Skou elmondta, hogy a vállalatok próbálják kiszolgálni a robosztus kiskereskedelmi keresletet, miközben készleteik feltöltésével is küzdenek. Az USA-ban például rendkívül alacsony a készlet-eladási arány, ami hozzájárul a konténerek iránti erős kereslethez. Viszont az USA nem tudja tartani a lépést a Kínából beáramló konténerekkel, így rengeteg szállítóegység nem jut vissza a kommunista országba. Ergo nincs elég konténer a vizeken, így a partnereknek többletárat kell fizetniük, hogy időben megkapják a termékeiket.

A Maersk célja az óceáni üzletágának fejlesztése és növelése, elsősorban hosszútávú szerződésekkel. A dán óriás a napokban bejelentette a Visible Supply Chain Management és a B2C Europe csomagküldő társaságok felvásárlását is, amely része az e-kereskedelmi szolgáltatásainak bővítését célzó terveinek.

The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Ha zavarnak a szeméthegyek, itt és most te is tehetsz ellenük, mutatjuk

Hétfőtől lehet regisztrálni a legnagyobb belföldi hulladékgyűjtő eseményre, a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akcióra - mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára. Mutatjuk, hol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!