Az Ever Given konténerhajó közel négy hónapnyi késés után végre kikötött Rotterdamban.


A gigantikus konténerhajó, az Ever Given neve március 23-án került be a köztudatba, amikor eltorlaszolta a világkereskedelem egyik legfontosabb útvonalát, a Szuezi-csatornát. Hat napba tellett kiszabadítani a hajót, de az igazi kálvária még csak ekkor kezdődött. Egyiptom kárpótlást követelt a hajó üzemeltetőitől, az egyezség csak július elején született meg. A konténerhajó végül elhagyhatta a csatornát, csütörtökön pedig sikeresen lehorgonyzott a rotterdami kikötőben. Előreláthatólag augusztus harmadikán hagyja el Rotterdamot, ahonnan egyenesen az angliai Felixstowe felé veszi az irányt. Kitartás, már nem kell sokat várni a májusban megrendelt termékekre!

Nagyobb a füstje, mint a lángja?

A fennakadás ellenére a Szuezi-csatorna története legsikeresebb pénzügyi évét zárta le június 30-án. A csatorna Hatóságának (SCA) jelentése szerint 2021. első félévében már több mint 9763 hajó haladt át az átkelőn, ami két százalékos növekedést jelent a tavalyi, azonos időszakhoz képest. A SCA azt is közölte, hogy 2020-ban 19 ezernél is több hajó kelt át a csatornán. Ennek a forgalomnak köszönhető a rekordnak számító 5,84 milliárd dolláros éves nettó árbevétel.

Nehéz szülés volt

Az Ever Given a 775 millió dollár értékű rakományával és a 25 fős indiai legénységével április eleje óta vesztegelt a Nílus mellett fekvő Great Bitter Lake tavon. A biztosító és a SCA a végül egyezségre jutott, így az óriáshajó közel 4 hónap után folytathatta az útját.

A hatóságok eredetileg 1 milliárd dolláros kárpótlási díjat követeltek, ezt azonban a hajó biztosítója, a UK Club elutasította. A londoni Revenitiv pénzügyi vállalat számításai szerint Egyiptom „csupán" 95 millió dolláros tranzitdíjtól esett el a káosz miatt.

Az nem derült ki, hogy végül mennyit fizetett a biztosító Egyiptomnak. Annyit viszont lehet tudni, hogy a UK Club és a hajó tulajdonosa, a Shoei Kisen Kaisha vállalat korábban 150 millió dollárt ajánlott fel a szabadon engedésért.

A Shoei Kisen Kaisha anyavállalata, az Imabari Shipbuilding elnöke, Yukito Higaki egy sajtótájékoztatón elmondta, a kompenzációs díj nagy részét a biztosító fizeti, így a vállalata komolyabb veszteségek nélkül zárhatta le az ügyet.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!