A Spotify logója egy okostelefon képernyőjén, amely az orosz zászlón van
Fotó: Shutterstock

Elhallgatott a Spotify irodája Oroszországban

A Spotify bejelentette, határozatlan időre bezárta oroszországi irodáját. A zenei streamingszolgáltató így tiltakozik Moszkva ukrajnai háborúja ellen.



Vlagyimir Putyin orosz elnök 2021 júliusában írta alá a rendeletet, amely megköveteli minden közösségi média vállalattól, amelynek szolgáltatásait naponta több mint 500 ezer ember használja, hogy nyisson hivatalos irodát Oroszországban, különben komoly szankciókra, például teljes, országos betiltásra számíthat. A Spotify azon kevés vállalatok közé tartozik, amelyek eleget tettek a követelésnek a márciusi határidő előtt.

Ahogy oly sok vállalatnak, úgy a Spotify-nak is gyökeresen megváltozott a véleménye az oroszországi működésről, miután Putyin elindította „speciális műveletét” Ukrajna ellen: a napokban ideiglenesen bezárta helyi kirendeltségeit.

Az elmúlt héten az elsődleges prioritásunk az alkalmazottjaink biztonsága volt, és annak biztosítása, hogy a Spotify továbbra is a globális és regionális hírek meghatározó forrása legyen egy olyan időszakban, amikor az információkhoz való hozzáférés minden eddiginél fontosabb

-olvasható a vállalat közleményében.

Nem vacakolnak

A streamingszolgáltató a tájékoztatása szerint a háború kezdete óta több ezer tartalmat vizsgált át, továbbá korlátozta az orosz állami média tulajdonában lévő és az általa üzemeltetett műsorok elérhetőségét.

Mindezek mellett Oroszország kivételével minden egyes piacán letörölte az RT televíziós csatorna és a Szputnyik hírügynökség tartalmait. A napokban hasonló lépéseket tett a Facebook, a YouTube és a Twitter is.

A Szputnyik egy szerdai e-mailjében kifejtette álláspontját a szankciókkal kapcsolatban. Úgy véli, a sajtó képviselőit érintő bármilyen korlátozás a cenzúra iskolapéldája és a szólásszabadság megsértésének legvisszataszítóbb módja.

A RT szerint az adásat korlátozó techcégek közül egy sem tudta megindokolni, hogy pontosan mi is volt a probléma a tartalmaival.

A Spotify jelezte, minden, saját alkalmazottja által felajánlott adomány értékét megduplázza, hogy támogassa a humanitárius erőfeszítéseket.

Ne hagyd ki!