Batman pecázni ment, összeolvad a piac két óriása
©Nalin Prutimongkol/123RF.COM

Batman pecázni ment, összeolvad a piac két óriása

Az AT&T áldását adta a tulajdonában lévő WarnerMedia és a Discovery összeolvadására. A két nagymúltú stúdió így egy vállalattá egyesült, melynek célja, hogy a streaming szolgáltatásával beelőzze a Netflixet – írja a BBC.


Az amerikai távközlési óriás 2018-ban vásárolta meg a Warner Media-t 108,7 milliárd (!) dollárért. Ez lényegében egy csomag volt, amely egyebek között a CNN-t, a WarnerBros-t és az HBO-t is tartalmazta Az AT&T ezzel egy olyan médiaóriást akart létrehozni, amely ötvözte volna a tartalomgyártást a műsorterjesztéssel. Végül csak a pénzt vitte az elképzelésük, tavaly decemberben a teljes adósságuk már elérte a 155 milliárd dollárt. A mostani ügylettel ezt szeretnék csökkenteni.

Vajon elég lesz?

Az AT&T 43 milliárd dollár mellet 71 százalékos részesedést kapott az újonnan létrejövő vállalatban. Óriási reményeket fűznek az új céghez, amely hiánypótló szolgáltatást nyújt a telített szektorban.

A Warner Media tulajdonában van például az HBO és az HBO Max, a két szolgáltatás összesen több mint 64 millió előfizetővel büszkélkedhet. Egyebek között nekik köszönhetjük a Game of Thrones sorozatot. Szép szám, de ez édeskevés a Netflix 208 milliós feliratkozóbázisához képest. Nézzük tovább!

A Warner Bros. olyan sikerprodukciókat tudhat magáénak, mint a Harry Potter és a Batman franchise-ok, de persze több tucat filmet is felsorolhatnánk a stúdiótól, melyek kasszát robbantottak.

Ezek a produkciók egyesültek most a Discovery-vel. A vállalat portfóliójában olyan csatornák találhatók, mint az Animal Planet, a Discovery Channel és a Discovery+ streaming-szolgáltatás. Televíziós csatornái körülbelül 88 millió amerikai háztartást érnek el, míg a streaming felületének több mint 15 millió feliratkozója van.

Háború a szolgáltatók között

A Wedbush Securities szakértője, Dan Ives szerint elindult egy fegyverkezési folyamat a szektor szereplői között. Az AT&T offenzív stratégiát alakított ki, amivel célba vette a Netflixet, az Amazont és a Disney-t. Az említett szolgáltatóknak sorrendben 208, 200, és 100 millió feliratkozójuk van.

David Cummings, az Aviva befektetési vezetője szkeptikusabban áll a dologhoz. Úgy véli, az egyre nyomasztóbb versenyhelyzetben teljesen indokolt, de elkésett az AT&T lépése.

John Stankey, az AT&T vezérigazgatója szerint az új vállalat hiánypótló szolgáltatást nyújt a felhasználóknak. Két piacvezető vállalat egyesült, melyek tartalmai kiegészítik egymást.

Az 1877-ben, Alexander Graham Bell által alapított AT&T az adóssághegyek ellenére továbbra is a világ legnagyobb bevételével rendelkező távközlési vállalat maradt. A tavalyi éves bevételük megközelítette a 172 milliárd dollárt.


Ne hagyd ki!