A Rogán Antal miniszter által jegyzett rendelet pontosan meghatározza, hogy a júniustól induló bolti akciókat hirdető tábláknak milyen formai követelményeknek kell megfelelniük.
A 200 négyzetméternél nagyobb alapterületű boltoknak az összes bejáratnál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 297 × 420 milliméter nagyságú (A3 méret) méretben, jól látható információs táblán, az ennél kisebbeknek az üzlet vásárlók által használható bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 210 × 297 milliméter nagyságú (A4 méret) méretben, jól látható információs táblán, illetve a vásárlók által használható bejáratánál vagy egyéb helyen, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű táblán kell tájékoztatniuk a vásárlókat.
Ha a szöveg első olvasására kissé bonyolultnak is tűnik, az könnyebbséget jelenthet az eligazodásban, hogy a kormány által árstoposként meghatározott termékeknél is ilyen hiredtőtáblákat kellett kihelyezniük a boltoknak.
A kormány áprilisban – amellett, hogy 2023. június 30-ig meghosszabbította az élelmiszerárstoppot – görög és francia példák alapján új inflációellenes eszköz bevezetéséről határozott: a jelentősebb bevétellel rendelkező kiskereskedelmi üzleteket rendszeres akciók meghirdetésére kötelezi, s ennek hatékony végrehajtása érdekében a következő elvi döntéseket hozta.
A szabályozás szerint a fontosabb élelmiszerek 20 termékkategóriába (pl. baromfihús, sajt, kenyér, péksütemény, zöldség, gyümölcs) kerülnek besorolásra annak érdekében, hogy kellően széles termékskálára terjedjen ki a kedvezményes vásárlás lehetősége. Az érintett kiskereskedelmi üzleteknek valamennyi kijelölt termékkategóriából egy-egy szabadon választott terméket a kötelező árleszállítást megelőző 30 napban tapasztalt legalacsonyabb árnál legalább 10 százalékkal szükséges kedvezőbb áron értékesíteniük. Az akciókra heti rendszerességgel kell sort keríteni, ami nem vonatkozhat árstopos termékekre.
Forrás: Magyar Közlöny