Ismét kapható a magyar boltokban egy korábban már kivezetett termék, a vanília ízű Coca-Cola. Igaz, csak cukros verzióban.
A vaníliás kólát először 2002-ben vezették be az Egyesült Államokban, majd ezt követően számos országban vált elérhetővé. Bár egyes piacokon megszűnt a forgalmazása, a kitartó érdeklődés miatt most visszavezették - írja a Világgazdaság.
Több íz eltűnik
Szeptemberben is változás állt be a Coca-Cola ízvilágában: a cég az egyre hangosabb brit fogyasztói kérdések hatására elismerte, hogy kivezette a cseresznyés-vaníliás és a diétás szukralóz (splenda) kólákat a piacról. Ugyanígy járt a fűszeres (spiced) kóla, amelynek termékciklusa csupán hat hónapig tartott. Ebben a málna íze keveredett fűszeres aromákkal, ám a célcsoportnak szánt huszonéves generáció nem kedvelte meg. A fűszeres kóla bevezetésével februárban mi is foglalkoztunk.
A britek reklámtilalmat vezetnek be
Korábban megírtuk, hogy a brit munkáspárti kormány harcot hirdetett az egészségtelen ételek, egyebek mellett hamburgerek és csipszek ellen. Jövő év októberétől este 9 óra előtt tilos lesz egészségtelen ételeket reklámozni a televízióban az Egyesült Királyságban, a fizetett online reklámozásukat pedig teljesen betiltják. Angliában az általános iskolát elkezdők, tehát a 6-7 éves gyerekek 20 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, ami nyolcadik osztály végére 33 százalékra nő. A reklámtiltást egyébként a felnőttek 80 százaléka támogatja.