Néhány hete közölte a befektetőikkel a Disney vezérigazgatója, korlátozni fogják a Disney+ felhasználói fiókok megosztásának lehetőségét. Eredetileg az volt a terv, hogy 2024-ben érkezhetnek a változtatások, azonban úgy döntött a cég, már az idén kezdődnek a megszorítások.
Korlátozza a fiókmegosztás lehetőségét a Disney+
Bob Iger, a The Walt Disney Company vezérigazgatója arról tájékoztatta a vállalat befektetőit augusztusban, vizsgálják a fiókmegosztás korlátozásának lehetőségét a Disney videostreaming-szolgáltatásában. A részleteket az ügyben az év végéig osztja meg, a változások pedig legkorábban 2024-ben jöhetnek. Hozzátette, a megszorításhoz szükséges technikai eszköztár jelenleg is a cég rendelkezésére áll. Viszont nem tudja, hányan potyázhatnak manapság a streamingszolgáltatásukon, valamint milyen hatással lehet a korlátozás az előfizetők számára.
Azonban a friss tájékoztatásuk alapján - a vezető nyilatkozatával ellentétben - már idén november 1-étől korlátozni fogja a Disney+ -on a fiókmegosztást a cég. Igaz, egyelőre csak Kanadában. Az ottani felhasználóikat erről levélben értesítették a napokban.
A hwsw megjegyzi, ezzel a Disney lesz a Netflix után a második nagy SVOD-szolgáltató, aki a bevételei növekedésében bízva meglépi ezt. A vállalatnál abban reménykednek, a megszorítások miatt sok potyázójuk kényszerülhet rá, hogy előfizessen a csatornájukra.
Helyileg egy háztartáson belül továbbra is megosztható lesz egy előfizetés, azonban fizikailag azon kívül nem. Viszont lesz lehetőség olyan felhasználókat hozzáadni a fiókhoz, akik nem az állandó lakhelyükön tartózkodnak, de ennek meghatározott havidíja lesz. Azt, hogy pontosan mennyi, egyelőre nem közölték.
Véget érhetett a klasszikus tévézés fénykora
Egyébként a magyar háztartások 44 százaléka néz filmeket és sorozatokat a streamingcsatornákon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, reprezentatív felmérése szerint. Ez 4 százalékos emelkedést jelent a tavalyi értékhez képest. Hozzáteszik, leginkább a fiatalabbak és a jobb anyagi helyzetben lévők körében népszerűek ezek a csatornák.
Magyarországon a Netflix a piacvezető streaming szolgáltató, hiszen rájuk a háztartások 30 százaléka fizet elő. Őket követi 21 százalékkal az HBO Max, valamint 14 százalékkal a Disney+. Azonban az NMHH nem tér ki a lehetséges átfedésekre.
Rámutattak, nem teljesen igaz, hogy amennyivel többet néz valaki lekérhető filmeket, annyival kevesebbet tévézik, azonban kétségtelenül visszaszorulóban van a klasszikus tévéhasználat Magyarországon. A kutatásuk szerint a háztartások 12 százaléka már egyáltalán nem néz televízióadást.
Emiatt kevésbé lehet meglepő, hogy az elmúlt két évben megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása. Amíg 2021 közepe előtt jellemzően 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2023 derekán már 175 ezerrel, azaz nagyjából 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván az országban.