Zuhanni kezdett a tévés előfizetések száma Magyarországon
Fotó: Shutterstock

Fogynak itthon a tévézők

Az elmúlt években nagyon megugrott a lekérhető videotartalmak népszerűsége. A streaming sikere mellett egy ideig tartotta magát a klasszikus tévézés, azonban mostanra Magyarországon is elkezdődött a tévés előfizetések számának csökkenése.


Véget érhetett a klasszikus tévézés fénykora

A magyar háztartások 44 százaléka néz filmeket és sorozatokat a streamingcsatornákon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, reprezentatív felmérése szerint. Ez 4 százalékos emelkedést jelent a tavalyi értékhez képest. Hozzáteszik, leginkább a fiatalabbak és a jobb anyagi helyzetben lévők körében népszerűek ezek a csatornák.

Magyarországon a Netflix a piacvezető streaming szolgáltató, hiszen rájuk a háztartások 30 százaléka fizet elő. Őket követi 21 százalékkal az HBO Max, valamint 14 százalékkal a Disney+. Azonban a hwsw megjegyzi, az NMHH nem tér ki a lehetséges átfedésekre.

Rámutattak, nem teljesen igaz, hogy amennyivel többet néz valaki lekérhető filmeket, annyival kevesebbet tévézik, azonban kétségtelenül visszaszorulóban van a klasszikus tévéhasználat Magyarországon. A kutatásuk szerint a háztartások 12 százaléka már egyáltalán nem néz televízióadást.

Emiatt kevésbé lehet meglepő, hogy az elmúlt két évben megindult a televízió-előfizetések lemorzsolódása. Amíg 2021 közepe előtt jellemzően 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2023 derekán már 175 ezerrel, azaz nagyjából 5 százalékkal kevesebb előfizetést tartottak nyilván az országban.

Korlátozzák a fiókmegosztást a streaming szolgáltatók

Tehát egyre többen mondanak le a hagyományos tévézésről, azonban a streamingpiac virágzik. Annak ellenére, hogy folyamatosan szigorítanak a streaming szolgáltatók. Egészen június közepéig kellett arra várni, hogy az Egyesült Államokra, mint a legnagyobb piacra vonatkozó statisztikákból kiderüljön, bejött-e a Netflix számítása a fiókmegosztás korlátozásával. Nos, úgy tűnik, hogy be, hiszen a második negyedévben 5,9 millió ügyféllel sikerült bővülniük az USA-ban.

Azt korábban tudni lehetett, hogy a kedvező eredmények miatt hasonló megszorításokra készül az HBO Max is. Azonban most úgy tűnik, nem akar kimaradni a sorból a Disney sem.

Arról tájékoztatta a vállalat befektetőit Bob Iger, a The Walt Disney Company vezérigazgatója, vizsgálja a fiókmegosztás korlátozásának lehetőségét a Disney streamingszolgáltatásában. A részleteket az ügyben megosztja az év végéig, a változások pedig legkorábban 2024-ben jöhetnek.

Nem egy, hanem három szolgáltatás

Hozzátette, a megszorításhoz szükséges technikai eszköztár jelenleg is a cég rendelkezésére áll. Viszont nem tudja, hányan potyázhatnak manapság a Disney streamingszolgáltatásán, valamint milyen hatással lehet a korlátozás az előfizetők számára.

A Disney zászlóshajójának a Disney+ tekinthető, viszont hozzájuk tartozik két másik streaming szolgáltató is, a Hulu és az ESPN+, de a Hulu tartalmai hamarosan beolvadnak a Disney+-ba.

Ne hagyd ki!