A Coca-Cola után a Pepsi terméki is drágábban kerülnek a polcokra
A vállalat a dráguló alapanyagokkal, az ellátási lánc akadozásával és a marketingköltségek emelkedésével indokolta döntését.


A PepsiCo remek pénzügyi negyedévet zárt június 12-én. A Refinitiv IBES adatai szerint a cég nettó árbevétele 20,5 százalékkal, 19,22 milliárd dollárra nőtt az említett negyedévben. Ez az eredmény 2 milliárd dollárral haladta meg a szakértők előzetes becsléseit. A befektetők így részvényenként 1,72 dollárnyi osztalékot vehettek ki. A megnövekedett kereslet hatására a vállalat arra számít, hogy év végére a részvényenkénti nyereség további 11 százalékos növekedést fog mutatni. A vállalat a kiemelkedő eredmények ellenére úgy döntött, ideje drágábban adni a termékeit.

A PepsiCo alapvetően három érvet hozott fel az áremelés mellett:

  • a hirdetési és marketing költségek több mint 30 százalékkal emelkedtek az elmúlt negyedévben
  • jelentősen drágultak az alapanyagok
  • a beszerzési folyamatok lelassultak, akadozik az ellátási lánc

Ezek együttesen már olyan többletköltségeket jelentenek a cégnek, amelyekkel nem tud megbirkózni úgy, hogy a továbbiakban is nyereségesen üzemeljen. Éppen ezért a költségek egy részét áthárítja a fogyasztókra. Az egyelőre nem derült ki, hogy a cég milyen mértékű áremelést tervez.

Bár a vállalat nehezen bírja az említett többletköltségeket, mégis nagyjából 3,15 milliárd dollárt különített el automatizálási korszerűsítésre. Ez főleg a gyártóüzemeit, a kiszolgáló központjait és a raktárait érinti. Az automatizálás következtében számos munkahely fog megszűnni.

A rivális nyomában

A Pepsi bejelentése nem sokkal az után jött, hogy a Coca-Cola is áremeléseket helyezett kilátásba. A Coca-Cola az árucikkek előállítási költségeinek növekedésével indokolta a döntést.

Elég nagy nyomás van rajtunk, hogy a 2022-re elvárt számokat teljesítsük, így muszáj drágábban adni az üdítőinket. Intelligensen fogjuk a helyzetet kezelni, kihasználva a csomagolás méreteiben rejlő lehetőségeket, így optimalizálva az árakat a vásárlóknak

-nyilatkozta James Quincey, a vállalat vezérigazgatója.

A koronavírus-járvány miatt a vállalat átalakította a termelési és értékesítési gyakorlatát. A polcokon nagyobb kiszerelésekkel találkozhattak a vásárlók, amivel a Coca-Cola azoknak a fogyasztóknak akart kedvezni, akik home office-ból dolgoztak. A Pepsi is ezt az üzletpolitikát követte.

The Conversation

Ne hagyd ki!