Idén már több mint 54,42 milliárd dollárnyi támogatás futott be a világ pénzügyi technológiai vállalataihoz.

Azzal nem mondunk újdonságot, hogy a pénzügyi technológiai vállalatok (fintech) virágkorukat élik. Az befektetők az óriási hozamok reményében egyre több pénzt pumpálnak az említett vállalatokba. Idén eddig 1303 finanszírozási megállapodás született, amelyeknek köszönhetően 7 hónap alatt több mint 54 milliárd dollárnyi (16200 milliárd forint) befektetés áramolt a fintech cégekhez. Tavaly egész évben nem kapott ennyi pénzt a szektor. A vállalatok a csillagászati összeg jelentős részét az idei második negyedévben gyűjtötték. A fintech cégek finanszírozási összegei 30 százalékos növekedést mutattak az idei első negyedévhez képes, így a második negyedévben már 30,79 milliárd dollárnyi (9 ezer milliárd forint) befektetést könyvelhettek el. Nézzük, hogyan alakult a fintech szektor finanszírozása az idei második negyedévben!

Piaci gigászok

Az elmúlt negyedévben 88 olyan vállalat volt, amelyek fejenként minimum 100 millió dolláros támogatásban részesültek. Ezek a vállalatok zsebelték be az elmúlt három hónap fintech-befektetéseinek 70 százalékát. A befektetők célkeresztje elsősorban olyan vállalatokra irányult, amelyek a gyorsan növekvő, több milliárd dolláros piacok szereplőinek működésébe „rondítottak bele" kiváló, innovatív tevékenységeikkel. A befektetők köreiben kifejezetten népszerűek voltak az e-kereskedelmi platformok.

Latin-Amerika

A közép- és dél-amerikai régió vállalatihoz idén eddig 4,25 milliárd dollárnyi befektetés folyt be, amely óriási növekedést jelent a tavalyi, egész éves 2,8 milliárd dollárhoz képest. A második negyedéves befektetések 70 százalékát a brazil cégek könyvelhették el. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a lakosság köreiben egyre népszerűbbek a digitális szolgáltatásokat nyújtó, úgynevezett kihívó bankok (ilyen például a Revolut), ugyanis az inkumbens pénzintézetek a magas árszabásuk mellett nem tudják megfelelően kiszolgálni az ügyfelek igényeit. Ezt a jelenséget a pandémia brutálisan felerősítette.

Európa

Az európai piacon nem mutatkozott olyan drámai növekedés, mint a Latin-Amerikain, a gigafinanszírozások több mint fele mégis az öreg kontinensen kötöttek ki. Elég csak a Trade Republic-ra (900 millió dollár), a Klarnára (639 millió dollár), vagy a Wefox-ra (650 millió dollár) gondolni. Ez annyira nem is meglepő, hiszen a felhasználók egyre inkább átpártolnak a digitális szolgáltatásokat nyújtó pénzügyi szervezetekhez. A Mastercard tavalyi felmérése rámutatott, hogy az ügyfelek 62 százaléka szívesen lecserélné a fizikai banki szolgáltatásokat egy digitális platformra. Ez a hajlandóság 2017-ben még alig érte el a 49 százalékot. Arról nem is beszélve, hogy az európai és az egyesült királyságbeli régiók aktívan támogatják a fintech cégek működését.

Meddig tart ez a lelkesedés?

A finanszírozók fintech vállalatokba fektetett bizalma idén év végéig még biztosan kitart. A tőkések óriási potenciált látnak a pénzügyi technológiai vállalatokban, amelyektől gigantikus megtérüléseket remélnek. Sokan közülük minden nyereségüket újabb és újabb vállalatokba fektetik. Az Andreessen Horowitz például júniusban 2,2 milliárd dollárt gyűjtött össze a harmadik kriptovaluta alapjához, míg az Index Ventures 2,9 milliárd dollárt különített el fintech-befektetésekre. Mindenesetre napjainkban több fintech vállalat létezik, mint eddig valaha, így várhatóan egy ideig még szárnyalni fognak az említett vállalatok.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!