Előre szóltunk
Fotó: Shutterstock

Itt a fizetős Facebook és Instagram

Előfizetős modellt vezet be a Meta a Facebook és az Instagram közösségi platformjain. A rendszer hasonlóan fog működni, mint például a Spotify vagy a YouTube prémium szintjein. A fizetős megoldás kizárólag az Európai Unióban indul, így Magyarországon is.


Fizetős szolgáltatást indít a Facebook és az Instagram

A héten hivatalosan is megerősítették, amiről mi már szeptember elején beszámoltunk: reklámmentességet kínáló prémium előfizetéses modellt indít a Facebook és az Instagram oldalain a Meta. A hirdetésmentes szolgáltatás a következő héttől az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség országaiban, valamint Svájcban lesz elérhető. A rendszer hasonlóan fog működni, mint a Spotify, a YouTube, vagy a Twitter prémium szintje.

Az árazása attól függ, ki, milyen készülékről fizet elő. A Reuters értesülése szerint a webes felhasználóknak havi 9.99 eurójába (durván 3800 forint) fog kerülni, az iOS-esektől és androidosoktól pedig 12,99 eurót (nagyjából 5000 forint) fognak kérni.

Függetlenül attól, hogy hol fizet elő a felhasználó, a Fiókközponthoz kapcsolt valamennyi Facebook- és Instagram-fiókra vonatkozni fog a hirdetésmentesség, legalábbis 2024. március 1-jéig. Ezt követően minden további fiók után havi 6 vagy 8 eurót kell fizetni

- idézi a cég közleményét a HVG.

A reklámok hiánya mellett a fizetős csomag másik előnye, hogy az előfizetők kikerülnek a profilozás alól. Többé nem érdeke a Metának adatok gyűjteni róluk azért, hogy aztán célzott reklámokkal szórhassa meg őket. Azonban előfordulhat, hogy a Facebook és az Instagram is meg fogja próbálni átterelni a felhasználókat a cég az előfizetéses szolgáltatásra. Például úgy, hogy megnövelik az ingyenes modellen futó reklámok mennyiségét.

A korábbiaktól nagyobb védelmet biztosít a gyerekeknek a Meta a platformjain

Egyébként a Meta azt is bejelentette a nyáron, mentális szempontból nagyobb biztonságot kíván nyújtani a fiatalabb felhasználóinak. Ezért új jóléti és felügyeleti funkciókkal bővíti a Facebookot, a Messengert és az Instagramet, de hasonló funkciók valószínűleg a Threads-on is megjelennek idővel.

A legnagyobb változás a Messengert érinti. Az Instagramon már létező funkcióhoz hasonlóan az üzenetküldő alkalmazásban is lehetőséget ad a cég a szülőknek (vagy a törvényes képviselőknek), hogy megnézzék, a gyermek mennyi időt tölt a platformon, valamint kikkel beszélget. Emellett értesítést kaphatnak róla, ha a gyerkőc valakit jelent a közösségi oldalon.

A Meta arra is figyelmeztetheti a tizenéves felhasználókat, ha túl sok időt töltenek a Facebookon. 20 perc után jelezhetik, hogy onnantól érdemes lenne más dologgal foglalkozniuk.

Hasonló funkcióval látják el az Instagramet is. Ott a fiatalok esténként kaphatnak ilyen figyelmeztetést, ha a platform úgy találja, túl sokat görgetik az oldalt.

Emellett a zaklatások visszaszorítása érdekében a Meta tesztel az Instán egy olyan funkciót is, amely megtiltja, hogy olyan felhasználóval lépjen kapcsolatba a gyermek, aki nem követi őt. Egy meghívót kellene küldeni az illetőnek, ha kapcsolatba akarna lépni vele. Amíg ezt nem fogadja el a gyerkőc, addig semmilyen formában nem üzenhet neki.

Mark Zuckerberg cégének a bejelentése nem meglepő, hiszen a gyermekvédelmi törvények miatt a korábbinál nagyobb nyomás nehezedik a vállalatra.


Ne hagyd ki!