Nyomul a magyar futárcégek cseh kihívója

A cseh DoDo egy éve lépett be a magyar piacra 9 autóval, és azóta több hazai városban is elérhetővé tette házhozszállítási szolgáltatásait. Ma már 70 gépjárműve és 150 alkalmazottja van.


A cseh cég tapasztalatai szerint az e-kereskedelemben érdemes kiszervezni a házhozszállítást, mert ezzel időt, pénzt lehet megtakarítani. A járvány megmutatta, hogy nemcsak az élelmiszerek vagy a készételek szállítására van igény, hanem a fogyasztók már szinte bármilyen termékhez szeretnének könnyen és gyorsan hozzájutni online rendeléssel.

Mit tud a DoDo?

A DoDo egyedi, nagyteljesítményű logisztikai platformot fejlesztett ki, amely adatvezérelt megoldásainak köszönhetően lehetővé teszi a különböző futárfeladatok összehangolását. A hatalmas mennyiségű beérkező információ elemzésével előzetesen kiszámítható a kereslet, a forgalmi helyzet és az optimális flottakapacitás várható alakulása. Ez pedig a cég szerint minden eddiginél fenntarthatóbbá teszi a házhoz szállítást, mivel az erőforrásigények pontos felmérésének köszönhetően megspórolhatóvá válnak a korábban feleslegesen megtett utak.

A szolgáltatás jelenleg négy európai országban, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Magyarországon elérhető. Az itthoni indulás egy csaknem 400 000 eurós beruházás révén valósult meg. Budapest mellett Miskolc, Debrecen, Eger, Szolnok, Szeged, Békéscsaba, Pécs, Kaposvár, Zalaegerszeg, Szombathely, Győr, Tatabánya, Veszprém és Székesfehérvár szerepel a listán.

Európában a DoDo számos olyan kereskedelmi egységgel és gyorsétterem-lánccal alakított ki hosszútávú együttműködést és kísérleti projektet, mint például a Nespresso, a KFC, a Pizza Hut vagy a Kifli.hu cseh anyavállalata, a Rohlik.


The Conversation

Ne hagyd ki!