Igaz, hogy az autóiparban tevékenykedő Lear Corporation Hungary Kft. tavaly 19 százalékos növekedést ért el az árbevétel kapcsán 2021-hez képest, azonban adózott nyeresége negyedével visszaesett. Most pedig megszünteti gödöllői gyárának működtetését.
Az elektromos kábelelosztó egységek gyártásával foglalkozó Lear 1992 óta van jelen a magyar járműiparban, ám most egy több mint 800 fős létszámleépítést jelentett be
– nyilatkozta Kozma Zsolt, a Lear Munkavállalók Szakszervezetének elnöke a 24.hu-nak. A szakszervezet vezetője úgy véli, hogy ez gyakorlatilag a gödöllői kábelkorbácsgyár bezárását jelenti.
Ez is érdekes lehet számodra: 19-ből 15 nemzetgazdasági ágazatban csökkentek a beruházások
Fotó: Laurel and Michael Evans/Unsplash
Az amerikai gyökerű multi a még olcsóbb munkaerő megtalálása miatt is teszi meg ezt a lépést. A gödöllői bejelentés előtt ugyanis nem sokkal többek közt Szerbiában, továbbá Tunéziában és Marokkóban avattak fel üzemeket.
Eddig úgy alakult, hogy a megszüntetett munkafolyamatok helyére rendre hoztak egy másikat, most azonban már nem érkezik újabb gyártás hazánkba, mert a szegényebb országokban olcsóbban és jóval nyereségesebben tud a Lear termelni
– fejtette ki a szakszervezet elnöke.
Ezt is olvasd el! Itt egy újabb autóipari beruházás! De hol épül majd a gyár?
Ez a cég már 2018-ban is záratott be telephelyet: akkor az 500 fős gyöngyösi kábelkorbács-üzem jutott erre a sorsra. Ugyanakkor pedig már az említett gödöllői egységnél is több száz fős leépítések történtek.
A gyár munkavállalóinak többsége már sok-sok éve ott dolgozik. A mostani döntés után a szakszervezet mindent megtesz az ő érdekükben. A munkáltató hangsúlyozta, hogy részt vesz majd munkaerőpiaci programokban annak érdekében, hogy az elbocsátottak minél hamarabb új munkahelyet találhassanak maguknak.