A söripar is kisebb gödörbe került a járvány miatt.
Visszaesett tavaly az öt legnagyobb hazai sörgyártó forgalma, a szuperprémium és az ízesített alkoholmentes termékek viszont változatlanul kelendőek voltak. A teljes értékesítés 6,177 millió hektolitert ért el, az előző évhez képest ezt 7,5 százalékos csökkenés, írja a Világgazdaság. Érdekes, hogy miközben a belföldi eladások visszaestek, a kivitel nőtt, ami azzal magyarázható, hogy a magyar sörgyártás a régióban is kiemelkedő minőségben termel és szállít a környező országok piacaira.
A hordós sör forgalma tavaly az előző évi mennyiségnek csaknem a felére esett, az újratölthető üveges söröknél 26 százalékos volt a csökkenés, a szuperprémium és az ízesített alkoholmentes sörök forgalma viszont nem változott.
Miről árulkodnak az adatok?
Egyrészt arról, hogy a söriparban sem lehet leragadni, folyamatos innovációkkal kell élteben tartani, erősíteni a keresletet. Másrészt arról, hogy az öt legnagyobb magyar sörgyártó tavaly így is 75,86 milliárd forinttal járult hozzá a költségvetés bevételeihez.
A több mint 90 vizsgált élelmiszer-kategória közül a sör értékben a második legnagyobb forgalmú a Nielsen kiskereskedelmi indexében, ennél csak a feldolgozott hús értékesítése generál magasabb összeget. A piackutató adatai szerint tavaly a kiskereskedelmi sörforgalom meghaladta a 160 milliárd forintot és a 3,5 millió hektolitert, ami mennyiségben 4, értékben pedig 8 százalékos bővülésnek felel meg. Ezt összevetve a sörszövetség számaival, arra lehet következtetni, hogy a kiskereskedelmi többleteladás közel sem kárpótolta a söripart a vendéglátóipari értékesítésben elszenvedett károkért. A bolt nyitva volt, a kocsma viszont zárva a járvány miatt.