A Nokia mobiltelefonok a HMD Global vállalathoz köthetők. A cég most úgy döntött, újabb okostelefonokat dob a piacra, azonban HMD márkanév alatt. Viszont nemcsak okos készülékekkel szakítana nagyot a finn gyártó.
Két Nokia egy időben
A Microsoft 2013-ban vásárolta fel a Nokia telefongyártó részlegét körülbelül 7,2 milliárd dollárért. Ekkor a finnek belementek, hogy 2016 utolsó negyedévéig nem hozzák vissza a márkanevet az okosmobilok piacára.
A tilalom lejárta után visszatért a márka a szektorba: a HMD Global szerezte meg a névhasználat jogát. A cég a Nokia régi vezetőihez köthető. Az idősebb vállalathoz hasonlóan szintén a Helsinki melletti Espooban működnek, valamint a telefonkészülékek mellett például táblagépeket gyártanak.
Mellettük létezik a régi Nokia is, vagyis a vállalat azon része, amelyik nem kellett a Microsoftnak. Ők leginkább hálózatfejlesztésben utaznak. Kutatnak, fejlesztenek és építenek. Ha szükséges, a Holdon.
Új európai mobilmárka érkezik, a HMD
Azonban most márkastratégia-váltásra készül a HMD Global. A cég vezérigazgatója LinkedInen mondta el, hogy a Nokia készülékekkel párhuzamosan hamarosan érkezni fognak a vállalat saját márkaneves HMD okostelefonjai.
Egyelőre nem közölte a cég, pontosan mikorra várhatók az első, saját márkás telefonjai. Emellett a stratégiaváltás okait sem ismertette. Azonban a hwsw megjegyzi, akár az is az események mögött állhat, hogy a vállalat hosszú távon a Nokia márkanév elhagyására készülhet. Hiszen nem valószínű, hogy a név használati jogához az örökkévalóságig hozzájutott HMD Global.
Retró butamobillal is elcsavarná a fiatalok fejét a Nokia
Egyébként a HMD Global nemcsak az okoskészülékeken keresztül látja az utat a sikerhez: néhány hete frissített kiadásban dobta a piacra az ikonikus Nokia 2660 Flip kagylómobilt, pink és zöld színben. A termékekkel leginkább a fiatalokat, pontosabban a Z és az Y generáció tagjait célozták meg.
Az ő köreikben különösen megnőtt az érdeklődés a butamobilokra az elmúlt években. Ezt bizonyítja, hogy tavaly 2021-hez képest megkétszereződött a flip mobilok piaci részesedése, idén pedig további részeket haraphatnak ki a mobilpiac tortájából.
Lars Silberbauer, a HMD Global marketing vezérigazgató-helyettese szerint is egyértelműen látható a növekvő érdeklődés a kagylómobilokra. Ezt azzal magyarázza, hogy az értesítésektől és püttyögéstől megfáradt felhasználók egyre többször próbálnak korlátot szabni maguknak az okostelefonok használatában.