Az új kódex maga nem egy jogszabály, de a szakmai- és etikai normagyűjtemény létrehozása fontos eszköz ahhoz, hogy a szakma fel tudjon állítani egy önszabályozó rendszert. A reklámszakma 24 legnagyobb testületét érintő változtatásokkal a jelenleginél erősebb védelmet kapnak majd a gyermekek és a fiatalkorúak, de környezetvédelmet érintő reklámok szabályzatát is átdolgozták, illetve innentől kezdve kerülni kell a testképet digitális úton torzító manipulációkat is. A kódexet aláíró szervezetek kötelesek betartani az abban előírtakat, de az egyéb, extra elvárásokat nem támaszt azokkal szemben, akik elfogadják tartalmát.
Érdekelhet: Így keresnek pénzt a gyerekeken az ingyenes mobiljátékokkal
Az influenszerekkel való reklámozás etikai előírásait a Gazdasági Versenyhivatal korábban megfogalmazott ajánlásai alapján dolgozták ki. Bár sokáig nem volt egyértelmű, hogyan is kell foglalkozni az olyan hirdetésekkel, melyekben influenszerek szerepelnek, mára egyértelművé vált, hogy az ilyesfajta reklámokat másképpen kell kezelni, mint a többi médiavásárlást. Ugyan nem született új jogszabály és a jelenleg hatályban lévő sem módosult, előrelépés azért történt a területen.
Illusztráció.
Fotó: Shutterstock.
Az alkoholos italokat népszerűsítő reklámokon is szigorított a kódex.
Így aki ilyen terméket szeretne feltüntetni a médiában, annak biztosítania kell, hogy közönségének legalább 70 százaléka betöltötte már a 18. életévét. A kódex továbbá nem enged alkoholos italokat reklámozni olyan médiumoknak, melyek közönségének legalább 30 százaléka előre ismerten, vagy észszerűségből kiindulva várhatóan a gyermekek és a fiatalkorúak csoportjába tartozik. Fontos, hogy ezek az előírások egy alkoholos italokat forgalmazó márka olyan termékeire is vonatkoznak, melyek alkoholmentesek. Így például egy sörmárka nem hirdetheti alkoholmentes termékváltozatait, amennyiben nem felel meg a leírtaknak.
Ez is tetszhet: Így éri meg a cégeknek influenszereket bevetni
Forrás: napi.hu