Manapság előszeretettel társítják a nagy befolyást a gigantikus követőtáborral rendelkező influenszerekhez. Az igazság azonban az, hogy egy vállalat számos esetben sokkal jobb eredményeket könyvelhet el, ha kevésbé népszerű emberekkel reklámozza a szolgáltatásait, illetve termékeit. Bármennyire is furcsán hangzik, a nano-influenszerek bizonyos esetekben nagyobb hatást gyakorolnak a követőikre, mint a piac nagyágyúi.
Öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Azokat az Instagram felhasználókat nevezzük nano-influeszernek, akik követőbázisa ezer és ötezer fő közé tehető. A posztjaikat általában nem szétretusált, filterekkel tömött, csillogó-villogó beállított képek jellemzik. Sokkal inkább a szomszéd srác, vagy éppen lány érzetét keltik.
A piacvezető márkák már felismerték a bennük rejlő lehetőséget és beépítették a marketingstratégiájukba a nano-influenszereket. Ezek a cégek általában ezer követőnél húzzák meg az alsó határt, de Litvániában, Észtországban és Lettországban már tucatnyi vállalat dolgozik 600 fős követőbázissal rendelkező felhasználókkal is. Nézzük, miért éri meg nano-influenszerekkel népszerűsítened a termékedet!
Szorosabb kapcsolatot ápolnak a követőikkel
Az nano-influenszerek és a követőik közötti kapcsolat rendkívül erős. Mivel kevesebb a követő, így a felhasználó valószínűleg minden egyes hozzászólásra tud reagálni, ami rendkívül vonzó a követők számára. Éppen ezért már kialakult közöttük egy megszokott dialógus, és tudják, mire számíthatnak az influenszertől. Az influenszerek pontosan ismerik a követőiket, tudják, hogyan szóljanak hozzájuk, illetve tisztában vannak az igényeikkel. Olyan, mint egy kisebb virtuális közösség. Ezek összessége pedig sokkal nagyobb aktivitást eredményez a követők részéről.
Nagyobb elérés
A HypeAuditor elemzése szerint a nano-influenszerek követői jellemzően kétszer akkora aktivitást mutatnak, mint a többi influeszercsoport bázisai. Az aktivitási ráta elképesztően fontos egy vállalat szemszögéből. Minél magasabb ez a szám, annál több embert ér el a szponzorált tartalom. A többmilliós követői bázisú felhasználók aktivitási rátája 1,97 százalék körül mozog, míg a nano-influenszereké eléri az 5,6 százalékot.
Nagyobb a bizalom
Azzal nem mondunk újdonságot, hogy az alacsonyabb költségvonzatú és kevésbé időigényes döntések meghozatalakor jellemzően a barátaink véleményére támaszkodunk. Itt olyanokra gondolunk, hogy melyik boltban vásároljunk, hova menjünk ebédelni, vagy éppen melyik utazási irodát válasszuk? A nano-influenszerek követői sokszor barátjukként tekintenek rájuk. Ezt a fajta bizalmat általában ki is érdemlik, hiszen körültekintően megválogatják, hogy milyen tartalmakkal boldogítsák a követőiket. Éppen ezért, ha reklámoznak valamit, nagy valószínűséggel a követőik is ki fogják próbálni az adott terméket. Jobb esetben tovább is ajánlják az ismerőseiknek.
Egyedi követői bázis
A nano-influenszerek jellemzően specifikusabb és egyedibb tartalmakat töltenek fel az oldalaikra. Ez egy remek lehetőség arra, hogy célzott közönséget érjen el a terméked, amit ezáltal új, potenciális vásárlói bázishoz juttathatsz el, illetve visszajelzést is kaphatsz a szolgáltatásaidról. Például egy környezetbarát, fenntartható megoldás nem biztos, hogy mindenkit érdekel. Viszont egy kifejezetten erre a témakörre szakosodott nano-influenszer rengeteg hasonló felfogású érdeklődőhöz juttathatja el a termékedet.
Versenyelőny
Mivel a piaci szereplők nem társítanak komolyabb befolyást a kisebb influenszereknek, így nem is reklámoznak velük. Ergo, a riválisaid nem fogják megkeresni a kiszemelteted, és az ő reklámjaik nem fogják rontani az üzletedet. Fontos azonban, hogy a kiszemeltednek szüksége lesz az útmutatásodra és a tanácsaidra, hiszen valószínűleg még tapasztalatlan a hirdetések világában. Ez egy remek lehetőség, hogy egy nagykövetekből álló csapatot építs a márkád köré. Lojálisak lesznek hozzád, ráadásul néhány éven belül makro-influenszerekké válhatnak, ezzel új lehetőségeket nyitva a céged előtt.
Olcsó szolgáltatás
A SocialPubli felmérése szerint a kisebb véleményvezérek csupán 44 százaléka igényelt pénzbeli kompenzációt a hirdetéséért cserébe. Ez azt jelenti, hogy legtöbbjük megelégszik valamilyen ajándék termékcsomaggal. Ráadásul abban is megegyezhetsz velük, hogy felhasználhasd az általuk készített tartalmakat a saját oldaladon. Ezt viszont külön írd bele a szerződésetekbe.
Biztonságos és fejleszthető
Az Instagram felhasználók csupán 0,3 százaléka rendelkezik egymilliónál is több követővel. A 100 ezer és egymillió közötti követőbázissal rendelkező felhasználók aránya hat százalékra tehető. Ha egyből a nagyokkal társulsz, akkor nem igazán lesz hova fejlesztened a marketingedet. Ráadásul egyáltalán nem garantált a siker, így sokkal kevesebb pénzt fogsz elbukni, ha egy nano-influenszer kampánya nem jár sikerrel. Ha viszont beválik, akkor rengeteg lehetőséged lesz különböző ágazatokba terjeszteni a nano-influenszered befolyását. Ezáltal jobban személyre és a piaci szegmensekre szabhatod a hirdetéseidet.
Érdemes egyszerre több nano-influenszerrel foglalkoznod, hogy minél több felhasználó bázishoz eljuttasd a termékeidet. És ne feledd, néhány éven belül komoly influenszerekké válhatnak a partnereid, így érdemes még az elején lecsapni rájuk. Sose lehet tudni. Maximum elbuksz egy kis termékcsomagot.