Tátott szájjal frizbiért magasra ugró barna kutya
Mi az a stratégia, ami a Facebookot megkülönböztette a többi közösségi oldaltól, hogy mindegyiküknél több felhasználója legyen? Ez nem más, mint a 3V-stratégia, ami áttörést hozott a marketingben.

A tudatos marketing korszaka

Lényegében tehát nem megkreálni kellett, hanem felfedezni a stratégiát, amely forradalmasította a pozicionálást és a hatékony vevőszerzést. Olyan változást hozott, mint amikor a Ford felépítette az első gyártósorokat, és elindult a gyorsabban, többet, olcsóbban korszaka.

A 3V-stratégia nagy előnye, hogy használatával tudatosabbá válik egy cég vevőszerzése. Annak idején W. Chan Kim és Renée Mauborgne, a Kék óceán stratégia című könyvükben azt javasolták, hogy cégünkkel keressünk olyan piacot, ahol még nincs verseny. Sokaknak azonban ez nem megoldás, hiszen a piacuk többszereplős, és nem akarnak váltani, mert jók ezen a területen, viszont szeretnénk egy kicsivel többet kihozni a piacukból.

​Mit nem tudnak és mit tudunk mi?

Azok a cégek, amelyek még 2021-ben is kizárólag a vevők elvárt igényeit szolgálják ki, megragadnak a középszerben. Azok a vállalatok viszont, amelyek hozzáadott előnyöket is tudnak az elvárt igények mellé nyújtani, célba vehetik iparáguk dobogóját. A 3V stratégia egyik pillére éppen az, hogy a stratégiát bevezető cég előálljon egy hozzáadott plusz előnnyel, amit aztán le is kommunikál.

Fontos, hogy ezt a hozzáadott előnyt egyetlen másik cég se kommunikálja piacon. Versenyelőny ugyanis csak így építhető belőle. Ha tudjuk, mi az a hozzáadott előny, amit nem kommunikál senki a piacon, ráadásul fontos is a vevőknek, akkor már nincs más hátra, mint ezt az előnyt szolgáltatásként bevezetni a cégbe, majd azt kommunikálni.

​Bármely piacon remekül működik

A 3V-stratégia nem piacfüggő. Nincs olyan terület, ahol ne működne. Ennek egyik oka, hogy a vevőknek minden piacon nagyok az igényeik, szükségük van a különleges megoldásokra.

„Már elsőre végleges megoldás” – szól a Mapei sokat hallott pozicionálása. A cég kutatásából kiderült, hogy a szakembereknek nem kell visszamenniük az elvégzett munka után, a vevők pedig pont ezt várják el egy építőipari segédanyagokat gyártó cégtől.

A Remmers „Időtállóság a különbség” pozicionálása során szintén találkozott a vevők elvárása a cég termékeinek tulajdonságával. A különbség csak annyi, hogy a vállalat azóta már aktívan használja a fenti mondatot.

Az a lényege a 3V-stratégiának, hogy ne egy irodában ülve próbáljuk kitalálni, mit gondolnak, mit szeretnének a vevőink, hanem kérdezzük meg őket. Aztán a válaszokból építsük fel a cégünk saját 3V-stratégiáját, amelyet aztán kezdjünk el aktívan kommunikálni.


The Conversation

Ne hagyd ki!