Valószínűleg olvasóink többsége még soha nem járt a TikTokon. A magyar vásárlók egy része azonban már használja a platformot. Azok, akik pedig 5 év múlva lesznek a vállalatok vásárlói, már több időt töltenek a TikTokon, mint a Facebookon. Érdemes idejében kapcsolni, és előállni egy saját TikTok stratégiával. Jagodics Rita írása.
Egyre népszerűbb!
A számok azt mutatják, hogy a platform egyre népszerűbb Magyarországon is.
Több mint 2 millió magyar felhasználóval rendelkezik.
A felhasználók 70%-a 18 év feletti, 30%-a pedig 35 év feletti. A Yellow Bird 1147 főt érintő kutatásából az is kiderült, hogy a felhasználók 58 %-a naponta többször is belép a platformba. Hatékony eszköz, mivel nem igényli a csúcsminőségű tartalmakat, ellentétben a YouTube-bal. A platformon a különleges és emberközeli tartalmakon van a hangsúly. A videók készítése egyszerű, melyhez többféle effektet kínál az oldal. Így gyakran előfordul, hogy a TikTokon elkészített videót osztják meg a cégek később Facebookon vagy más közösségi médiában. A videók meggyőzőbbek, mint a szöveg, több érzékszervet kapcsolnak be, ráadásul a TikTok videóit teljes képernyőfelületen látják a felhasználók – ez több mint 3-szoros méret egy FB videóhoz képest a telefonon. Bekapcsolt hanggal jelennek meg a videók, amely tovább növeli a meggyőzés erejét, hiszen még egy érzékszervet bekapcsol. Alacsonyabb a hirdetési költsége, mint más közösségi médiának.
Mire használják?
A Yellow Bird kutatásából az is kiderült, hogy a megkérdezettek többsége ugyan a zenés-táncos és humoros tartalmakat preferálta a platformon, de
egyre többeket érdekelnek a tippeket, ötleteket, hasznos információkat tartalmazó videók.
A vállalatok, márkák hirdetései és videói ráadásul beékelődnek a TikTokon nézelődők kedvenc videói közé, ezáltal kevésbé zavaróak. A márkák ügyesen alkalmazkodnak a TikTok világához, és hasonlóan izgalmas tartalmakat osztanak meg, mint a felhasználók.
A TikTok elsődlegesen nem értékesítésre megfelelő csatorna, sokkal inkább márkaépítésre, népszerűsítésre, forgalomterelésre. Számos cég használja új termékeik és szolgáltatásaik bevezetésére. Forgalomterelés esetén a videókba be lehet „tagelni" a termékeket, ezzel a termékoldalra juttathatjuk a látogatót. Szintén nagy előnye a platformnak, hogy nem szükséges súlyos büdzsét befektetni a követőbázis növelésére, hiszen önmagában egyetlen videó is nagy elérést tud produkálni. Egy Top View (azaz első videó, amit a felhasználó lát) típusú hirdetés tökéletes a termékbevezetéshez.
A sikeres TikTok kampány
Fontos, hogy a reklámozó cégeknek mindig legyen olyan ötletük, amellyel interakcióra, aktivitásra, részvételre tudják ösztönözni a felhasználókat. Ezzel elérve, hogy ők maguk is tartalmakat gyártsanak az adott márkának. A Marketing Hub elemzéséből kiderült, hogy a legjobb idő a TikTok videók posztolására korán reggel és késő este van.
Emellett még 5 fő szabály van, amit érdemes betartani a platformon:
- Hagyományos termék promók helyett érdekes tartalmak gyártása
- Együttműködés TikTokerekkel
- Kihívások indítása, amely ráveszi a követőket, hogy saját videókat gyártsanak a márkának
- Fontos a termék és márka hashtagek használata
- A TikTok is egy lehetőség a tartalmak megosztására, ahol a korábban elkészített videókat is felhasználhatjuk.
A TikTok természetesen nem egy csodafegyver, ráadásul jelenleg nem minden cégprofil számára hatékony platform. Azonban az ismerete, folyamatos követése minden vállalatnak hasznos lehet, hiszen eljöhet az idő, mikor a TikTok veszi át a Facebook helyét a közösségi média trónján.
(Cikkünk Jagodics Rita írásának rövidített, szerkesztett változata. A teljes elemzés a Haszon Magazin 2021. októberi számában olvasható!)