Már kezdünk hozzászokni, hogy pár évente jön egy közösségi média platform, amely fenekestől felforgatja a hétköznapjainkat és az üzleti világot. Nincs ez másképp a TikTokkal sem.
A TikTok egyre népszerűbb, bár még mindig akadnak bőven, akik időpocsékolásnak tartják a népszerű alkalmazást. A TikTok napjaink hetedik legnépszerűbb közösségi média platformja, amely egyedi lehetőséget kínál a tartalomgyártóknak az ötleteik megosztására. A TikTok kétségkívül termékeny talajt biztosít a fizetett hirdetések és az organikus elérés számára. Számos vállalatvezető abban a tévhitben él, hogy a platformot csak a 16-24 éves korosztály (Z generáció) használja, illetve, hogy az ő termékének, üzletének semmi keresnivalója nincs a TikTok-on. Oszlassuk el ezeket az elgondolásokat!
Csak a Z generáció használja a TikTok-ot?
Koránt sem. Bár a felhasználók 41 százaléka a 16-24 éves korosztályt képviseli, a maradék 59 százalék az X generáció tagjaiból és a Baby Boomer-ökből (Ratkósok) tevődik össze. Éppen ezért óriási potenciál rejlik a platformban, amely remek elérést nyújthat a hirdetések számára.
A cégemnek semmi keresnivalója nincs a TikTok-on!
Egyes márkák képviselői úgy vélik, nem éri meg a TikTok-on hirdetni. Ezek a vállalatok jellemzően nem értik a platform működését. Szerencsére egyáltalán nem nehéz elindítani egy hirdetési kampányt, ráadásul az eredmények, így az elérés követése is rendkívül egyszerű.
Továbbá, ha egy kicsit kutakodsz a TikTok-on, számos márkával és vállalattal találkozhatsz, amelyek bizalmat szavaztak a TikTok-nak. A streaming szolgáltatóktól kezdve az e-kereskedelmi és mobilapp-fejlesztő vállalatokon át egészen a szépségiparig, szinte minden piaci szereplő megtalálhatja a célközönségét.
Nem véletlen, hogy mi is fent vagyunk a plattformon!
Meggyőző adatok
- Már kétmilliárdnál is több ember töltötte le a TikTokot szerte a világon
- Az app több mint 200 országban elérhető
- Közel ugyan annyi időt töltenek a felhasználók a platformon, mint a Facebookon és az Instagrammon
A TikTok népszerűségéhez nagyban hozzájárult a koronavírus-járvány. Otthonaikban „raboskodó" emberek százmilliói kerestek szórakozási lehetőségeket, akik közül sokan a TikTok-ban találták meg a tökéletes partnert. A Sensor Tower kutatása szerint a TikTok letöltései az elmúlt két évben az alábbiak szerint alakultak (a „Q" a quarter-t, azaz a negyedévet jelöli):
- 2019, Q2: 157 millió
- 2019, Q3: 176 millió
- 2019, Q4: 201 millió
- 2020, Q1: 318 millió
- 2020, Q2: 301 millió
- 2020, Q3: 188 millió
- 2020, Q4: 174 millió
- 2021, Q1: 178 millió
- 2021, Q2: 205 millió
Az adatokból jól kivehető, hogy a koronavírus első hullámának idején rengeteg ember szavazott bizalmat a TikTok-nak, ez a népszerűség 2020 második negyedévében is kitartott. 2021 második negyedévében a felhasználók összesen 534,6 millió dollárt, azaz közel 162 milliárd forintot költöttek a platformon. Ez 2020 második negyedévéhez képest 39 százalékos növekedést jelent. Így a TikTok globális bruttó bevétele meghaladta a 2,5 milliárd dollárt (755 milliárd forint). Ez eddig csak a Tinder-nek, a YouTube-nak, a Netflix-nek és a Tencent Videonak sikerült.
Gondolt át a márkádat
Mielőtt belevágnál a TikTokos kalandokba, gondold át alaposan, hogy milyen terméket kínálsz, és hogy ki a célközönséged. A legtöbb vállalat megtalálja számításait a platformon, de mindig akadnak kivételek. A TikTok más közösségi felületekhez hasonlóan lehetőséget biztosít az üzleti felhasználói fiókok létrehozására is. Egy üzleti fiók esetében több információ adható meg a vállalatról, illetve hozzáférést biztosít a valós idejű elérési statisztikákhoz.
Így hozhatsz létre egy üzleti fiókot:
- Töltsd le az appot
- Hozz létre egy profilt, vagy kapcsold össze az appot a Facebook, a Google vagy a Twitter fiókjaiddal
- Kattints a jobb alsó sarokban lévő „Profil" gombra
- Utána kattints a jobb felső sarokban lévő gombra, majd „Fiók kezelése" menüpontra, és itt megtalálod a „váltás üzleti fiókra" opciót. Kövesd a lépéseket, és kész is.
Sajnos azonban van egy bökkenő. Magyarországon az üzleti fiókok tevékenységei kissé korlátozottak, viszont így is van lehetőség hirdetési kampányok létrehozására, szerződött ügynökségeken keresztül. Ez azonban hamarosan változhat, és bővülhet a magyar vállaltok TikTokos eszköztára. Mindenesetre érdemes megfontolni a platform használatát.