Az Instagram applikációja megnyitva egy iPhone-on egy fehér felületen
Fotó: Unsplash

Új funkciókkal bővül az Instagram, mutatjuk a részleteket

Az „új" jelző talán egy kicsit túlzás, ugyanis az Instagram ismét a TikTok funkcióit másolta le.


Ismerős újítás

A két új funkció az Instagram Reels nevű szolgáltatását bővíti tovább. A Reels 2020-ban került bevezetésre, ennek köszönhetően a felhasználók már az Instagramra is feltölthetnek olyan minivideókat, amelyek a TikTok-on váltak igazán népszerűvé. A közösségi platform most ismét a kínai appból merített ihletet, ugyanis immáron a Reels-en is elérhető a jól ismert szövegfelolvasó és a hangeffektusok funkció.

A szövegfelolvasó alapvetően egy kisegítő szolgáltatás, ami a vakoknak és a gyengénlátóknak segít az írott szöveg megértésében. A felhasználók körében azért vált népszerűvé, mert sokan viccesnek találják az alapértelmezett robothangot. A funkció használatához:

  • rögzíts egy videót a Reels kamerával
  • ezután nyisd meg az előnézeti panelt
  • a szövegeszköz segítségével add meg a kívánt írott tartalmat
  • ha ez megtörtént, egy szövegbuborék jelenik meg a képernyő alján, amellyel időzítheted a felirat megjelenését
  • az újításnak köszönhetően a hárompontos ikonra kattintva aktiválhatod a felolvasási funkciót (egyelőre két hang közül lehet választani)

Túl népszerű

A hangeffektusokkal még kreatívabb tartalmakat hozhatsz létre. Az effektusok megtekintéséhez a Reels videó rögzítése után koppints a hangjegyre az előnézeti panelben. Az itt megjelenő hangkeverővel kedvedre módosíthatod a videó audió tartalmát.

Érdekességképp megjegyezzük, hogy a szövegfelolvasóval készült tartalmak olyan megmagyarázhatatlanul népszerűek lettek a TikTok-on, hogy a funkció mögött álló szinkronszínész beperelte a céget, mivel nem adott engedélyt a felvételeinek felhasználására. Miután benyújtotta keresetét, a TikTok megváltoztatta a funkció mögötti hangot.

Az Instagram a közelmúltban egy új támogatási alapot is bejelentett, amelyből azokat a tartalomgyártókat finanszírozza, akik havonta közzétesznek egy előre meghatározott mennyiségű Reels-videót. A szabályrendszer egyelőre elég ködös és bonyolult, egyes beszámolók szerint még maguk a tartalomgyártók sem értik teljesen a rendszer működését. Annyi viszont kiderült, hogy havonta akár 10 ezer dollárt is bezsebelhetnek az influenszerek néhány minivideóért cserébe.

Ne hagyd ki!