A ranglistán első helyezett márka 263,4 milliárd dollárt, azaz 77 623 milliárd forintot ér!
A legértékesebbek
Az Apple lett 2021 legértékesebb márkája a Brand Finance piackutató társaság szerint. A márka értéke egy év alatt 87 százalékkal 263,4 milliárd dollárra nőtt. A három éven át listavezető Amazon.com értéke „csak" 15 százalékot 254,2 milliárd dollárra gyarapodott, ezúttal a második helyre szorult vissza. A harmadik helyen a Google áll 191,2 milliárd dolláros értékkel.
Ki van az első tízben?
A szoftvergyártó Microsoft is szépen teljesített, 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra emelkedett a márka értéke. A nem Egyesült Államokból származó társaságok közül az ötödik helyen álló Samsung a legértékesebb márka, 102,6 milliárd dollárral. A hatodik és egyben a hagyományos iparágak közül a legértékesebb, a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca a WalMart, piaci márkaértéke 93,2 milliárd dollár. A hetedik helyen márkaértékét tekintve a Facebook (81,48 milliárd dollár), a nyolcadikon kínai ICBC bank (72,8 milliárd dollár), a kilencediken a Verizon (68,9 milliárd dollár), a tizediken pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár) áll.
A legnagyobb mozgások
Bár márkájának értéke „mindössze" 32 milliárd dollár, a legnagyobb emelkedést, 18 százalékot a Tesla érte el, de nem panaszkodhat a 108 százalékos drágulást elkönyvelő, márkaértékét 39,2 milliárd dollárra növelő Alibaba sem. A nagy visszaesők a légitársaságok voltak, amelyek gazdálkodását jócskán megviselte, hogy a pandémia miatt a légiközlekedés gyakorlatilag leállt. A Boeing és az Airbus repülőgépgyártó márkák 40, illetve 36 százalékot veszítettek értékükből, az American Airlines pedig 40 százalékot.