Reklámalapúról előfizetéses alapra helyezi át a magyar eredetű Citromail működését a portál új, norvég tulajdonosa. Hamarosan havidíjat kell fizetnie annak, aki továbbra is használni szeretné a citromailes fiókját.
Fizetős lesz a Citromail
A Citromail új, norvég tulajdonosa, a Fjordmail International szerint a levelezőrendszer hirdetési bevételei csökkennek, és nem várható, hogy megfordul a trend. Ezért a reklámbevételek helyett a jövőben előfizetőkre támaszkodna az eddig ingyenes portál. A havidíj 1999 forintra lesz, negyedéves vagy éves előfizetések keretében. Aki április 12-ig nem aktiválja a portálon valamelyik csomagot, az kénytelen lesz más szolgáltatóra váltani. A díjért cserébe eltűnnek a reklámok a felületről, valamint javulást ígérnek a szolgáltatás minőségében, például a korábbiaktól fejlettebb kamuprofil- és spamszűrés érkezik. A felhasználóknak 10 GB-nyi tárhely lesz biztosítva.
Megértjük, hogy néhányan nem fogják pozitívan fogadni a változást, és előre elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségért, amit ez okozhat, de ahhoz, hogy egy magas színvonalú levelező szolgáltatást lehessen fenntartani szerverekkel, rendszergazdákkal és ügyfélszolgálattal, ahhoz kiszámítható bevételekre van szükség. A Fjordmail úgy véli, az átállás egy fenntarthatóbb üzleti modellt valósít meg, és garantálja, hogy a szolgáltatást ne kelljen más emailszolgáltatókhoz hasonlóan bezárni
- összegzi a feltett kérdéseire a Fjordmail válaszait a Telex.
Korábban a magyar Citromail az egyik legnagyobb hazai emailszolgáltatónak számított. Azonban néhány éve romlani kezdtek az üzleti kilátásai, ezért tavaly nyáron eladta a Centrál Médiacsoport Zrt. a norvég Fjordmail Internationalnak. A hwsw szerint a skandináv cég publikus webmail-rendszereket és híroldalt üzemeltet. A vállalatnak a Citromail az első kelet-európai érdekeltsége. A felvásárlás óta a mostani az első, nagyobb horderejű, a szolgáltatás működését és a felhasználási feltételeket érintő változás.
E-mail- és naptárszolgáltatást indít a Zoom
Új utakat kereshet a boldoguláshoz a kaliforniai székhelyű Zoom Video Communications vállalat is a videó-konferenciás szolgáltatásain túl. A koronavírus időszakában az IT-piac hatalmas sztárja volt a Zoom kommunikációs applikáció, azonban a pandémia lecsengésével hanyatlani kezdett a népszerűsége.
Viszont 2022 végén, az éves Zoomtopi konferenciáján bejelentette a cég, hogy saját e-mail- és naptárszolgáltatást indítanak. A Zoom Mail Services a titkosítása miatt elsősorban azokat a kkv-kat célozza meg, amelyeknek különösen fontos az e-mailes adatvédelem. Alapvetően a zmail.com domaint használja, de a business csomag előfizetői egyedi neveket is hozzárendelhetnek. Emellett a Zoom Calendar a munkafolyamatok és meetingek szervezését egyszerűsíti.
A platformjuk bővítése lényegében a Zoom túlélésének az egyetlen esélye lehet, hiszen jelentősen megcsappant a felhasználói és a befektetői lelkesedés iránta. Ennek legfőbb oka, hogy manapság a két nagy versenytársa, a Microsoft és a Google is sokat fejlesztettek a hasonló kommunikációs szolgáltatásaikon, amelyeket csomagokban kínálnak más programjaikkal együtt.