A Zoom videó-konferenciás alkalmazás a koronavírus-járvány időszakának sztárja volt, azonban a pandémia lecsengése után töredékére esett vissza a felhasználóinak száma és részvényeinek értéke. Feltámadna hamvaiból a platform: új szolgáltatásokkal jelenik meg a piacon.
E-mail- és naptárszolgáltatást indít a Zoom
Új utakat kereshet a boldoguláshoz a kaliforniai székhelyű Zoom Video Communications vállalat a videó-konferenciás szolgáltatásain túl. A koronavírus időszakában az IT-piac hatalmas sztárja volt a Zoom kommunikációs applikáció, azonban a pandémia lecsengésével hanyatlani kezdett a népszerűsége.
Viszont az éves Zoomtopi konferenciáján bejelentette a cég, hogy saját e-mail- és naptárszolgáltatást indítanak. A Zoom Mail Services a titkosítása miatt elsősorban azokat a kkv-kat célozza meg, amelyeknek különösen fontos az e-mailes adatvédelem. Alapvetően a zmail.com domaint használja, de a business csomag előfizetői egyedi neveket is hozzárendelhetnek. Emellett a Zoom Calendar a munkafolyamatok és meetingek szervezését egyszerűsíti.
Emellett jövőre elérhető lesz az új virtuális coworking funkció, a Zoom Spots is, ami egy olyan videós virtuális tér, ami a Zoom platformba integrálva könnyíti meg a közös munkavégzést – írja a hwsw.
A platformjuk bővítése lényegében a Zoom túlélésének az egyetlen esélye lehet, hiszen jelentősen megcsappant a felhasználói és a befektetői lelkesedés iránta. Ennek legfőbb oka, hogy manapság a két nagy versenytársa, a Microsoft és a Google is sokat fejlesztettek a hasonló kommunikációs szolgáltatásaikon, amelyeket csomagokban kínálnak más programjaikkal együtt.
Összement a koronavírus-járvány sikercége
A Zoom-ot 2011-ben alapították, 2017-ben pedig már egymilliárd dollár fölé értékelték. A startup 2019 áprilisában lépett a tőzsdére, nagyjából egy évvel azelőtt, hogy a fél világ karanténba kényszerült, és hirtelen óriási szükség lett olyan platformokra, amelyek segítik a kapcsolattartást például a családdal, a barátokkal, a munkahellyel, vagy éppen meg lehet tartani velük az iskolai órákat.
A Zoom felfutását jól mutatja, hogy amíg 2019 decemberében 10 millióan használták, 2020 áprilisában már 300 millióan. A cég árbevétele 326 százalékkal, 2,6 milliárd dollárra nőtt, a nyeresége pedig 22 millióról 672 millióra ugrott ekkoriban egyetlen év alatt.
A befektetőinek az üzleti modellje is vonzó volt a Google-től vagy a Microsoft-tól való függetlensége mellett. Az egyszerű felhasználók ingyen használhatták az appot, a céges csomagokkal viszont nagyot kaszáltak.