Hamvaiból támadna fel a pandémia sztárplatformja
Fotó: Shutterstock

Új szolgáltatásokkal állna föl a padlóról a Zoom

A Zoom videó-konferenciás alkalmazás a koronavírus-járvány időszakának sztárja volt, azonban a pandémia lecsengése után töredékére esett vissza a felhasználóinak száma és részvényeinek értéke. Feltámadna hamvaiból a platform: új szolgáltatásokkal jelenik meg a piacon.


E-mail- és naptárszolgáltatást indít a Zoom

Új utakat kereshet a boldoguláshoz a kaliforniai székhelyű Zoom Video Communications vállalat a videó-konferenciás szolgáltatásain túl. A koronavírus időszakában az IT-piac hatalmas sztárja volt a Zoom kommunikációs applikáció, azonban a pandémia lecsengésével hanyatlani kezdett a népszerűsége.

Viszont az éves Zoomtopi konferenciáján bejelentette a cég, hogy saját e-mail- és naptárszolgáltatást indítanak. A Zoom Mail Services a titkosítása miatt elsősorban azokat a kkv-kat célozza meg, amelyeknek különösen fontos az e-mailes adatvédelem. Alapvetően a zmail.com domaint használja, de a business csomag előfizetői egyedi neveket is hozzárendelhetnek. Emellett a Zoom Calendar a munkafolyamatok és meetingek szervezését egyszerűsíti.

Emellett jövőre elérhető lesz az új virtuális coworking funkció, a Zoom Spots is, ami egy olyan videós virtuális tér, ami a Zoom platformba integrálva könnyíti meg a közös munkavégzést – írja a hwsw.

A platformjuk bővítése lényegében a Zoom túlélésének az egyetlen esélye lehet, hiszen jelentősen megcsappant a felhasználói és a befektetői lelkesedés iránta. Ennek legfőbb oka, hogy manapság a két nagy versenytársa, a Microsoft és a Google is sokat fejlesztettek a hasonló kommunikációs szolgáltatásaikon, amelyeket csomagokban kínálnak más programjaikkal együtt.

Összement a koronavírus-járvány sikercége

A Zoom-ot 2011-ben alapították, 2017-ben pedig már egymilliárd dollár fölé értékelték. A startup 2019 áprilisában lépett a tőzsdére, nagyjából egy évvel azelőtt, hogy a fél világ karanténba kényszerült, és hirtelen óriási szükség lett olyan platformokra, amelyek segítik a kapcsolattartást például a családdal, a barátokkal, a munkahellyel, vagy éppen meg lehet tartani velük az iskolai órákat.

A Zoom felfutását jól mutatja, hogy amíg 2019 decemberében 10 millióan használták, 2020 áprilisában már 300 millióan. A cég árbevétele 326 százalékkal, 2,6 milliárd dollárra nőtt, a nyeresége pedig 22 millióról 672 millióra ugrott ekkoriban egyetlen év alatt.

A befektetőinek az üzleti modellje is vonzó volt a Google-től vagy a Microsoft-tól való függetlensége mellett. Az egyszerű felhasználók ingyen használhatták az appot, a céges csomagokkal viszont nagyot kaszáltak.

A Zoom 2020 októberében érte el a csúcsát, amikor a februári 89 dolláros részvényárfolyamához képest 559 dolláron jegyezték. Külön érdekessége ennek az időszaknak, hogy mellette a hasonló nevű vállalkozások részvényei is jelentősen drágultak. Onnantól folyamatos értékcsökkenés jellemezte a Zoom részvényeit. 2020 decemberében 337 dolláron, 2021 utolsó hónapjában 184-en volt az árfolyam, napjainkban pedig 70-80 dollár között mozog.

Ne hagyd ki!