Lidl áruház kívülről
Fotó: Shutterstock

Nagyot ment a Lidl Magyarországon! Itt vannak a számok!

Igaz, hogy a vállalat közel 30 százalékos árbevétel-növekedést tudhatott magáénak, azonban a 2021-es évhez képest csökkent a nyereség a Lidl Magyarországnál.



A cég árbevétele egyrészt elérte a 973 milliárd forintot, ezzel az árbevétel mintegy 30 százalékkal emelkedett a 2022-es adatokhoz képest – derült ki a Portfolió írásából. A versenytárs Aldi is ilyen szintű, pontosan 32 százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el a tavalyi esztendőben.

Ezt is olvasd el: Megelégelte a hibákat a Lidl, fontos újítást vezet be

Bev\u00e1s\u00e1rl\u00e1s kos\u00e1rral

Azonban a nagyobb vásárlótömeg mellett másrészt a kormány általi intézkedések is erősen kihatottak a pénzügyeikre. Az árstopok 19, míg a duplájára felemelt különadó majdnem 37 milliárd forint többletköltséget vitt el a vállalattól.

Hogyha ezt is belevesszük a képletbe, az adók megfizetése után az adózás utáni nyereség 25,2 milliárd forintot tett ki. Ez az eredmény pedig majdnem negyedével, egész pontosan 24 százalékkal kevesebb, mint a 2021-es gazdasági évben elért szám. (Akkor ez 33 milliárd forint volt.) A személyi ráfordításokra, bérköltségekre egyébiránt 12 százalékkal költöttek többet a tavalyi évhez képest.

Ez is érdekelhet: Megéri átjárni Szlovákiába élelmiszert vásárolni?

A Lidl közleménye szerint azonban ami valóban növekedett az a magyar áruk exportja, aminek értéke – 30 százalékos növekedéssel – elérte a 100 milliárd forintot.

Illetve minden hátráltató tényező, a csökkenő bevételek ellenére is tudta növelni piaci részesedését a Lidl. A már korábban említett vásárlótömeg nagyjából 3,5 millió magyar elsődleges választását jelenti a mindennapok bevásárlásainál.

Ne hagyd ki!