Mikor a koronavírus-járvány tavaly tavaszi elindulásakor behúzta a rögzítőféket a reklámpiac, a Coca Cola nem a hirdetések leállításával reagált. Ehelyett átadta a meglévő reklámfelületeit a karitatív szervezeteknek, amelyek az egészségmegőrzést hirdető üzeneteiket tették közzé az értékes felületeken. Majd a márka ugyanezt megismételte a gazdasági nyitáskor, mikor a vendéglátóhelyeknek biztosította a saját reklámfelületét. Ezt a megoldást tartották az egyik legjobb marketingaktivitásnak az elmúlt másfél évből a szeptember 16-i Marketing Summit előadói közül kikerülő kommunikációs vezetők. Horváth Magyary Nóra, a K&H Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója vonta le a tanulságot, amelyet Kovács András Péter, a Magyar Telekom részéről is megerősített:
Egy márkának akkor és olyan témában érdemes megnyilvánulnia, ami az értékeihez kapcsolódik, mert abban lesz a kommunikációja hiteles.
Best practice megoldások
Dr. Papp-Váry Árpád, a Budapesti Metropolitan Egyetem dékánja pedig a Burger King kategóriaépítő kampányát említette a legjobbak közül, amelyben a gyorsétteremlánc a rivális Mc Donald's-tól és további versenytársaktól való rendelésre buzdított, arra hivatkozva, hogy most a teljes vendéglátóipar megmentése és az abban dolgozók túlélése a cél.
Hasonló best practice megoldásokról és persze az iparági trendekről beszélget majd a teljes hazai marketingszektor a következő heti eseményen, a Marketing Summit top 10 előadójától pedig ebben a két videóban lehet további érdekességeket hallani.