Az ötlet
A konyhai eszközök beépíthetősége, látványvilága sokkal könnyebben megítélhető, ha majdani tulajdonosaik eleve a leendő üzemi környezetükben találkozhatnak velük. Maga a vásárlás is gördülékenyebb, ha nem más-más helyekről kell összevadászni a kívánt márkán belül a stílusban és méretben illeszkedő darabokat. Ezért is vág bele az együttműködésbe a MediaMarkt és az RS Bútor. Októberben nyílt a Pólus Centerben, a MediaMarkt területén egy olyan 150m2-es eladótér, amelyen az RS Bútor mintakonyhákat alakított ki a saját berendezési tárgyaiból és a műszaki áruház beépíthető gépeiből.
Összeadták, amijük van
A konstrukció előnye, hogy a vásárlók a konyha megtervezésekor nemcsak a bútorelemeket választhatják ki, hanem áruház kínálatában elérhető műszaki berendezések is betervezhetőek. Így nem csak méret szerint, hanem akár márka vagy szín lehetőségekkel is kalkulálhatnak a vásárlók, és nem időt rabló keresgéléseket folytatni, hogy vajon hol kapható az a szín, vagy márka, netán az a méret, ami pont beleillik a konyhabútorba. A konstrukcióban a MediaMarkt a műszaki ismereteket, a kiszállítást és a pénztári kapacitást, míg az RS Bútor a tervezői kompetenciákat és a tanácsadói stábot biztosítja az eladótérben.
Az együttműködés még kezdeti fázisban van, de a két vállalat vizsgálja – főleg webáruházi felületen – a portfólió szélesítését és más kategóriák, termékcsoportok bevezetését is a konyhabútoron kívül.
A MediaMarktnál átlagosan többezer darab konyhába való műszaki eszközt értékesítenek évente, ez a szám évről évre növekszik. Az RS Bútor éves forgalmának csaknem ötödét adják ki a konyhabútorok, ami több ezer otthon berendezését jelenti éves szinten.