Félhet a Lidl? Úgy tűnk, hogy jön a Mere
Fotó: mere.ws

Mozgolódik a Mere, kijönne a spájzból az orosz diszkontlánc?

Egy Magyarországon élő oroszokat tömörítő közösségi médiás csoportban bukkant fel a Mere álláshirdetése. Az orosz diszkontlánc olcsóságáról híres, és már 2025 első felében megnyithatja első üzleteit Magyarországon.


Egyre valószínűbb, hogy belép a magyar piacra az orosz Szvetofor áruházlánc Mere néven futó diszkontlánca. Bár hivatalos megerősítés továbbra sincs, a közelmúltban egy álláshirdetés jelent meg egy Magyarországon élő oroszokat tömörítő közösségi média csoportban. Az orosz nyelvű felhívás szerint a cég olyan szakembereket keres, akik magyarul és oroszul is folyékonyan beszélnek, és többek között IT-támogatásra toboroznak munkatársakat - írja a Világgazdaság.

Jönnek? Nem jönnek?

Az álláshirdetést a TS Retail Kft. adta fel, amely a Mere magyarországi leánycégének számít. A vállalat korábban is tett közzé hasonló álláshirdetéseket, például LinkedInen. A legfrissebb információk szerint a Mere 2025 első felében már készen áll üzletei megnyitására.

Hivatalosan, több forrásból megerősített információ azonban továbbra sem érkezett arról, hogy a cég megvetné a lábát itthon.

Bár a bolthálózat magyarországi megjelenésének híre már többször felmerült, de mindeddig nem vált valóra. Most azonban a toborzási tevékenység arra utal, hogy a Mere komolyan gondolja a belépést a magyar piacra. Kérdés, hogy a diszkontlánc képes lesz-e kivívni, aztán megerősíteni helyét a versenytársakkal teli piacon.

200 üzletet nyitnának

A Mere magyarországi terjeszkedési terveiről tavaly áprilisban a Haszon.hu számolt be először. Három év alatt 200 üzletet szeretnének nyitni és 700 millió eurós forgalmat elérni. Jelenleg a piac felmérésével és a beszállítói partnerek felkutatásával foglalatoskodnak - írtuk akkor.

A Mere híres „fapados” modelljéről, amely alacsony árakat és egyszerű bolti környezetet jelent. A lánc elsősorban élelmiszereket és mindennapi használati cikkeket árusít. Oroszországban 2020-ban a leggyorsabban növekvő FMCG-szereplőként zárta az évet, és azóta is folyamatos növekedést mutat: 2022-ben árbevétele 40%-kal nőtt, elérve az 5 milliárd eurót.

Ne hagyd ki!