A világon elsőként többnyelvű fordítási és átírási, mesterséges intelligencián alapuló modellt ad ki a Meta – jelentette be a cég. Mark Zuckerberg a metaverzumban is fontos szerepet szán a fejlesztésnek.
100 nyelven fordít a Meta új programja
Számos nyelv fordítására és átírására képes új mesterségesintelligencia-modellt jelentett be a Meta. Mark Zuckerbergék legújabb fejlesztése akár a valós idejű kommunikáció minőségét is javíthatja a nyelvi szolgáltatásokban. A SeamlessM4T nevet kapó modell beszédről beszédre fordításnál 35 nyelvvel használható, azonban nagyjából 100 nyelven támogat szöveg és beszéd közti fordítást. A cég nyilvánossá és ingyenessé teszi a modellt - feltéve, ha nem kereskedelmi célú használatáról van szó.
A cégvezető abban bízik, a nyitott mesterségesintelligencia-ökoszisztémák megkönnyíthetik a világ különböző tájain élő felhasználók interakcióit, akár a Meta által fejlesztett metaverzumban is.
A hwsw megjegyzi, Zuckerbergék az idén több mesterségesintelligencia-modellt adtak ki ingyen. Ilyen például a Llama nagy nyelvi modell, amely jelentős riválisa lehet a Microsoft által támogatott OpenAI, valamint és az Alphabet modelljeinek.
Felül az MI-vonatra a Meta is
Egyébként szeptemberben a Meta számos szolgáltatása kiegészülhet a mesterséges intelligencián alapuló, magyarul „perszónáknak” nevezett chatbottal a Financial Times információi szerint. Az emberközeli, személyiségekkel ellátott program a felhasználók kereséseit hivatott egyszerűbbé tenni. Emellett személyre szabott ajánlásokat tehet párbeszédes formában.
Iparági pletykák szerint az MI-nek akár harminc különböző személyiségjegye is lehet. Például egy szörfös karakter elsősorban utazási ajánlatokat fog tudni tenni, egy másik pedig Abraham Lincolnra hasonlíthat majd. Ráadásul a robotok akár üzenetek megírásában is segítséget nyújthatnak. A fejlesztés olyan platformokon is megjelenhet, mint a Facebook és az Instagram.
Azonban a portál megjegyzi, bár a Meta a chatbot felhasználói előnyeit hangsúlyozza, a beépített MI-vel több adatot szerezhet például a felhasználók érdeklődési köreiről a programmal folytatott beszélgetéseik révén. Ezzel Zuckerbergék akár tovább is finomíthatják a hirdetések célzását a platformjaikon.
Hozzáteszik, az elmúlt hónapokban a Snap is szponzorált linkekkel bővítette a ChatGPT-alapú My AI chatbotját. A Meta egy hasonló fejlesztéssel akár jelentősebb reklámbevételekhez is juthat.