Megugrott a kereslet a motorokra. Mutatjuk miért
Fotó: Shutterstock

Jó döntés most motort venni? Sokan keresik

Felpörgött a használt motorkerékpárok piaca az elmúlt hetekben Magyarországon. A kereslet főleg a klasszikus, megbízhatóságukról és tartósságukról ismert márkákra irányul. Soroljuk, melyek a legnépszerűbb motormárkák.


Egyre többen keresik a használt motorokat 

Az egyre jobb idő érkezésével párhuzamosan nőtt a használt motorkerékpárok kereslete Magyarországon a Használtautó.hu szakértői szerint. Néhány motormárkára pedig különösen megugrott az érdeklődés.

A piaci adatok alapján olyan japán márkák, mint a Honda, a Yamaha, és a Suzuki vezetik a hazai népszerűségi listát. De más motormárkák, például a Piaggio, Harley-Davidson és Vespa is népszerűek. A legkeresettebb modellek között pedig a BMW R 1200 GS-t, az R 1250 GS-t, valamint a Suzuki DL 650-et említhetjük.

Az árak tekintetében a BMW R 1250 GS áll az élen, 7,9 millió forintos átlagárral. Ellenben a népszerű Aprilia SR50-es robogók átlagosan 395 ezer forintért kaphatók – írja a Vg.

De mutatjuk a Használtautó.hu listáját az oldalon legkeresettebb motormárkákról és azok átlagáráról:

  1. Honda – 1,9 milliós átlagár
  2. Yamaha – 1,8 milliós átlagár
  3. Suzuki – 1,8 milliós átlagár
  4. BMW – 4 milliós átlagár
  5. Kawasaki – 2,2 milliós átlagár
  6. Aprilia – 1,2 milliós átlagár
  7. KTM – 2,7 milliós átlagár
  8. Piaggio – 0,8 milliós átlagár
  9. Harley-Davidson – 5,7 milliós átlagár
  10. Vespa – 1,3 milliós átlagár

Több pénzt költ belsőégésű motorok fejlesztésére a VW

Egyébként a napokban jelentette be a Volkswagen, lassítja az elektromos átállást. Emellett az évtized végéig a folyamatra szánt pénzük harmadát - mintegy 60 milliárd eurót - inkább belsőégésű motorok fejlesztésére fordítják – írja a Motor1.

A döntés hátterében a villanyautóik a várttól elmaradó kereslete, valamint a belsőégésű motorjaik versenyképességének megőrzése állhat.

A friss döntés felülírhatja a Volkswagen korábbi tervét, mely szerint kizárólag elektromos autókat fog gyártani 2033-tól.

A jövő elektromos, azonban a múltnak még sincs vége

- idéztük Arno Antlitzt, a Volkswagen-csoport pénzügyi és operatív igazgatóját néhány napja.

Ne hagyd ki!