Hat év után lett új, legnépszerűbb csatornája a YouTube-nak
Fotó: Shutterstock

Új királya van a YouTube-nak

Hat évig volt egy indiai csatorna a legkövetettebb a YouTube-on. Azonban a napokban egy amerikai tartalomgyártó tört az élre a követők számában. Egy mindössze 26 éves youtuber lett a videós portál új királya.


MrBeast a YouTube új királya

Az amerikai Jimmy Donaldsoné - ismertebb nevén MrBeast - lett a legtöbb feliratkozóval rendelkező csatorna a YouTube-on. Egy indiai zenei kiadót, a T-Series-t előzte meg, amely eddig 266 millió feliratkozóval vezette a listát.

A HVG megjegyzi, a T-Series 2017 óta tartotta a rekordot, amikor PewDiePie youtubert váltották a csúcson.

MrBeast jelenleg több mint 269 millió követővel rendelkezik. Szórakoztató és gyakran abszurd versenyek szervezőjeként ismert. Azonban számos jótékonysági kezdeményezése is van. Például az ő nevéhez fűződik egy 20 millió fa ültetésére irányuló projekt is.

Néhány hete mi is írtunk róla, amikor 26 új Teslát sorsolt ki a követői között a 26. születésnapja alkalmából.

Számos magyar fiatal készül influenszernek

Egyébként az alfa generációba elsősorban a 2010 után születetteket sorolják. Ők jellemzően jóval gyakrabban használnak digitális eszközöket. A Visa 13 európai országót vizsgáló felméréséből kiderült, az ebbe a korosztályba tartozó magyar gyerekek 55 százaléka már keresett pénzt, kétharmaduk a technológia segítségével. Nekik nagyjából a felük a közösségi médiaplatformokon, negyedük online streamelésen keresztül jutott bevételhez.

Ami a saját karrierjüket illeti, a középiskolai felvételire készülő diákok jóval nagyobb számban szeretnének influenszerek lenni, mint például űrhajósok. Főleg azért, mert úgy látják, hogy könnyű és népszerű ma annak lenni, és talán azért is lehet még vonzó, mert sokat látnak velük egykorú influenszereket

- nyilatkozta Bereczki Enikő generációkutató néhány hete.

Hozzátette, a világ legjobban fizetett influenszerei között több tíz évnél fiatalabb gyermek van. Ezek a kidfluencerek gyakran nem beszélnek a videóikban, így tesznek szert globális nézettségre. Azonban nem egyszer luxustermékeket mutatnak be.

Ne hagyd ki!