Jó negyedévet zárt az Adidas pénzügyileg
File:Adidas Performance Store Gateway.JPG - Wikimedia Commons

Nem látszik az Adidas eredményein, hogy a járványban kevesebbet sportoltunk


Az Adidas az idei első negyedévében több mint ötmilliárd eurós bevételt könyvelhetett el. Az ellátási lánc akadozása, a politikai konfliktusok és a szüntelen lezárások ellenére további keresletnövekedésre számít a német sportszergyártó cégcsoport – írja a Reuters.

2021. első negyedévében a tavalyihoz képest 20 százalékkal nőtt a német cégcsoport bevétele, ami így elérte az 5,268 milliárd eurót. Ebből a nettó jövedelmük 502 millió euró (179,7 milliárd forint) volt. A cég korrigálta a korábbi, márciusi előrejelzését, amely szerint idén, az év egészénben közepes mértékű növekedésre számít. Szakértőik új elemzései 50 százalékos keresletnövekedést jósoltak a vállalat második negyedévére. A bejelentést követően az Adidas részvényárfolyama 3,2 százalékkal emelkedett.

Forró talajon

Ahogyan a Puma, a Hugo Boss, a Nike és a H&M, úgy az Adidas is mélyen elítélte a kínai Hszincsiangban tapasztalt embertelen körülményeket. A régióból elsősorban pamutot vásárolt a cég, de az ujgur muszlimok kizsigerelésének hallatán az Adidas felfüggesztette a kereskedést a kínaiakkal. Peking bojkottal vágott vissza.

Az Adidas nem tért ki az ügyre komolyabban, csupán annyit említettek, hogy az új stratégiájukban jelentős szerepet kapott a világ geopolitikai helyzete. Azt viszont elmondták, hogy az első negyedévben 156 százalékkal nőttek a kínai eladásaik.

2021 végére nagyjából 1,35 milliárd eurós éves nettó jövedelemre számítanak. Bizakodásukat új, innovatív termékek bevezetésére, illetve az olyan nagy sporteseményekre, mint a labdarúgó-Európa-bajnokság és a Copa America alapozzák.

Nem mindenki bizakodó

Nemrég a Hugo Boss is az Adidashoz hasonló számokat produkált, esetükben kétszeres bevételnövekedést tapasztalhattak a cégvezetők. Ők is bizakodóak, a második negyedévben is hasonló eredményeket várnak.

A Puma háza táján már borúlátóbbak a menedzserek. A hszincsiangi botrány előtt 40 százalékos növekedést mutattak az eladásaik, a konfliktusok után viszont már csak 26 százalékos gyarapodást tudott produkálni a cég. Ehhez 1,5 milliárd eurós bevétel társult, amiből 109 millió euró volt a nettó jövedelem.

Továbbá a Puma beszállítói gondokkal is küzd, ráadásul a portékájuk nagyrésze Kínából jön, a kritikák hatására pedig tovább lassult az ellátási folyamat. Év végére alacsony, legjobb esetben közepes mértékű árbevétel-növekedésre számítanak.


Ne hagyd ki!