Az Adidas az idei első negyedévében több mint ötmilliárd eurós bevételt könyvelhetett el. Az ellátási lánc akadozása, a politikai konfliktusok és a szüntelen lezárások ellenére további keresletnövekedésre számít a német sportszergyártó cégcsoport – írja a Reuters.

2021. első negyedévében a tavalyihoz képest 20 százalékkal nőtt a német cégcsoport bevétele, ami így elérte az 5,268 milliárd eurót. Ebből a nettó jövedelmük 502 millió euró (179,7 milliárd forint) volt. A cég korrigálta a korábbi, márciusi előrejelzését, amely szerint idén, az év egészénben közepes mértékű növekedésre számít. Szakértőik új elemzései 50 százalékos keresletnövekedést jósoltak a vállalat második negyedévére. A bejelentést követően az Adidas részvényárfolyama 3,2 százalékkal emelkedett.

Forró talajon

Ahogyan a Puma, a Hugo Boss, a Nike és a H&M, úgy az Adidas is mélyen elítélte a kínai Hszincsiangban tapasztalt embertelen körülményeket. A régióból elsősorban pamutot vásárolt a cég, de az ujgur muszlimok kizsigerelésének hallatán az Adidas felfüggesztette a kereskedést a kínaiakkal. Peking bojkottal vágott vissza.

Az Adidas nem tért ki az ügyre komolyabban, csupán annyit említettek, hogy az új stratégiájukban jelentős szerepet kapott a világ geopolitikai helyzete. Azt viszont elmondták, hogy az első negyedévben 156 százalékkal nőttek a kínai eladásaik.

2021 végére nagyjából 1,35 milliárd eurós éves nettó jövedelemre számítanak. Bizakodásukat új, innovatív termékek bevezetésére, illetve az olyan nagy sporteseményekre, mint a labdarúgó-Európa-bajnokság és a Copa America alapozzák.

Nem mindenki bizakodó

Nemrég a Hugo Boss is az Adidashoz hasonló számokat produkált, esetükben kétszeres bevételnövekedést tapasztalhattak a cégvezetők. Ők is bizakodóak, a második negyedévben is hasonló eredményeket várnak.

A Puma háza táján már borúlátóbbak a menedzserek. A hszincsiangi botrány előtt 40 százalékos növekedést mutattak az eladásaik, a konfliktusok után viszont már csak 26 százalékos gyarapodást tudott produkálni a cég. Ehhez 1,5 milliárd eurós bevétel társult, amiből 109 millió euró volt a nettó jövedelem.

Továbbá a Puma beszállítói gondokkal is küzd, ráadásul a portékájuk nagyrésze Kínából jön, a kritikák hatására pedig tovább lassult az ellátási folyamat. Év végére alacsony, legjobb esetben közepes mértékű árbevétel-növekedésre számítanak.


Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!


Az Adidas az idei első negyedévében több mint ötmilliárd eurós bevételt könyvelhetett el. Az ellátási lánc akadozása, a politikai konfliktusok és a szüntelen lezárások ellenére további keresletnövekedésre számít a német sportszergyártó cégcsoport – írja a Reuters.

2021. első negyedévében a tavalyihoz képest 20 százalékkal nőtt a német cégcsoport bevétele, ami így elérte az 5,268 milliárd eurót. Ebből a nettó jövedelmük 502 millió euró (179,7 milliárd forint) volt. A cég korrigálta a korábbi, márciusi előrejelzését, amely szerint idén, az év egészénben közepes mértékű növekedésre számít. Szakértőik új elemzései 50 százalékos keresletnövekedést jósoltak a vállalat második negyedévére. A bejelentést követően az Adidas részvényárfolyama 3,2 százalékkal emelkedett.

Forró talajon

Ahogyan a Puma, a Hugo Boss, a Nike és a H&M, úgy az Adidas is mélyen elítélte a kínai Hszincsiangban tapasztalt embertelen körülményeket. A régióból elsősorban pamutot vásárolt a cég, de az ujgur muszlimok kizsigerelésének hallatán az Adidas felfüggesztette a kereskedést a kínaiakkal. Peking bojkottal vágott vissza.

Az Adidas nem tért ki az ügyre komolyabban, csupán annyit említettek, hogy az új stratégiájukban jelentős szerepet kapott a világ geopolitikai helyzete. Azt viszont elmondták, hogy az első negyedévben 156 százalékkal nőttek a kínai eladásaik.

2021 végére nagyjából 1,35 milliárd eurós éves nettó jövedelemre számítanak. Bizakodásukat új, innovatív termékek bevezetésére, illetve az olyan nagy sporteseményekre, mint a labdarúgó-Európa-bajnokság és a Copa America alapozzák.

Nem mindenki bizakodó

Nemrég a Hugo Boss is az Adidashoz hasonló számokat produkált, esetükben kétszeres bevételnövekedést tapasztalhattak a cégvezetők. Ők is bizakodóak, a második negyedévben is hasonló eredményeket várnak.

A Puma háza táján már borúlátóbbak a menedzserek. A hszincsiangi botrány előtt 40 százalékos növekedést mutattak az eladásaik, a konfliktusok után viszont már csak 26 százalékos gyarapodást tudott produkálni a cég. Ehhez 1,5 milliárd eurós bevétel társult, amiből 109 millió euró volt a nettó jövedelem.

Továbbá a Puma beszállítói gondokkal is küzd, ráadásul a portékájuk nagyrésze Kínából jön, a kritikák hatására pedig tovább lassult az ellátási folyamat. Év végére alacsony, legjobb esetben közepes mértékű árbevétel-növekedésre számítanak.


Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!