A platforn a közelmúltban állt elő egy új előfizetői csomaggal
Fotó: Shutterstock

Letaszíthatták a trónjáról a Netflixet

Már nem a Netflix lehet a legnépszerűbb streamingszolgáltató az Egyesült Államokban. Számos új szolgáltató lépett be a piacra, így egyre nagyobb a verseny a szektorban. A platforn a közelmúltban állt elő egy új előfizetői csomaggal.


Új szolgáltató kerülhetett az amerikai streamingpiac élélre

Az Amazonhoz tartozó Prime Video letaszíthatta a trónjáról a Netflixet az előfizetők számát tekintve az Egyesült Államokban a Parks Associates piackutató statisztikái alapján – írja a Deadline. A korábbi méréseken mindig stabilan vezetett a Netflix. Ez az első eset, hogy nem a csúcson végzett.

Pontos adatokat a Parks Associates nem közölt, azonban a Deadline megjegyzi, hogy a Netflix előfizetőinek a száma jóideje stagnál, sőt néhány hónapja csökkent az Egyesült Államokban és Kanadában, így összesen 73,4 millió körül alakulhat jelenleg a két országban összesen. Viszont az Amazon nagyot szakíthatott A Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi sorozatával, hiszen jelentős húzócíme volt a szolgáltató nézettségi adatainak, és eddig több mint 100 millió Prime-előfizető látta világszerte. Azonban nem publikusak a cég pontos amerikai előfizetői adati.

Nemzetközi összevetésben továbbra is a Netflix vezet az Amazon Prime előtt. Az előbbi mintegy 223 millió előfizetővel rendelkezik, amíg az utóbbi valamivel több mint 200 millióval – írja a Telex.

Olcsóbban is lehet Netflixet nézni a jövőben

Érdemes megemlíteni, hogy a következő hónapban indul a Netflix olcsóbb, de reklámokkal tűzdelt előfizetési csomagja. Először 12 országban lesz elérhető, Magyarországra valamivel később érkezhet az akció. Azonban az olcsóbb streamingszolgáltatásnak lesz némi hátulütője.

A reklámos csomag havi 7 dollárba fog kerülni, tehát 3 dollárt lehet megspórolni az eddig elérhető legolcsóbb alapszinthez képest. A magyarországi elérhetőségről egyelőre nincsenek információk, azonban itthon az alapcsomag 2500 forintba kerül, így 2000 forint körüli ár valószínűsíthető a rajtkor.

Az előfizetők óránként összesen négy-öt percnyi, egyenként 15-30 másodperces hirdetést fognak látni, pár tartalom azonban kivételt képez majd, például a legfrissebb mozifilmek.

További negatívuma a legolcsóbb csomagnak, hogy a teljes kínálat 5-10 százaléka nem lesz benne elérhető, és legfeljebb 720p-s felbontást fog kínálni.

Árat emel a YouTube

A videómegosztó platformok piacát pedig a YouTube vezeti. November 21-től megemelték a családi Premium szolgáltatásuk árát több országban, amire korábban sosem volt példa. Nem kis drágulásról van szó, hiszen havi 17,99 dollár helyett (nagyjából 7200 forint) 22,99 dollárért (több mint 9200 forintért) élvezhetik a jövőben legfeljebb öten, az előfizetővel egy háztartásban élők például a reklámmentes tartalomfogyasztást, az offline megtekintést és a háttérben történő lejátszást. Viszont lehet némi eltérés a díjakban a különböző országokban.

Azt egyelőre nem tudni, hogy Magyarországon mikor változtatnak az áraikon, hiszen drágítást egyelőre az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Argentínában, Törökországban és Japánban eszközöltek.

Ne hagyd ki!