Drasztikus változások jönnek több videós platformnál

Drágulni fog a YouTube Premium, bár egyelőre csak a családi csomag. A legnagyobb videómegosztó platform árai az elmúlt években stabilan beálltak egy szintre, azonban már csak drágulással tudnak reagálni a kedvezőtlen gazdasági körülményekre.


Árat emel a YouTube

A YouTube a legnagyobb videómegosztó platform. A napokban arról tájékoztatták az előfizetőiket, hogy kénytelenek megemelni a családi Premium szolgáltatás árát november 21-től, amire korábban sosem volt példa. Ráadásul az új előfizetők már most a friss feltételekkel regisztrálhatnak. Nem kis emelésről van szó, hiszen havi 17,99 dollár helyett (nagyjából 7500 forint) 22,99 dollárért (több mint 9500 forintért) élvezhetik a jövőben legfeljebb öten, az előfizetővel egy háztartásban élők például a reklámmentes tartalomfogyasztást, az offline megtekintést és a háttérben történő lejátszást. Viszont lehet némi eltérés a díjakban a különböző országokban – írja a hwsw.

Azt egyelőre nem tudni, hogy Magyarországon mikor változtatnak az áraikon, hiszen drágítást egyelőre az Egyesült Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Argentínában, Törökországban és Japánban eszközöltek. Az egyéni fiókok ára többnyire nem változik - kivétel Argentínában, ott azokat is emeli a cég. A Google támogatási oldala szerint az árváltozás előtt 30 nappal minden ügyfelet tájékoztatni fognak.

A Netflix olcsóbb lesz, de nem örül nekik mindenki

Érdemes megemlíteni, hogy a következő hónapban indul a Netflix olcsóbb, de reklámokkal tűzdelt előfizetési csomagja. Először 12 országban lesz elérhető, Magyarországra – ebben az esetben is – valamivel később érkezhet az akció. Azonban az olcsóbb streamingszolgáltatásnak lesz némi hátulütője.

A reklámos csomag havi hét dollárba (átszámolva 3000 forintba) fog kerülni, tehát 3 dollárt lehet megspórolni az eddig elérhető legolcsóbb alapszinthez képest. A magyarországi elérhetőségről egyelőre nincsenek információk, azonban itthon az alapcsomag 2500 forintba kerül, így 2000 forint körüli ár valószínűsíthető a rajtkor.

Az előfizetők óránként összesen négy-öt percnyi, egyenként 15-30 másodperces hirdetést fognak látni, pár tartalom azonban kivételt képez majd, például a legfrissebb mozifilmek, a valódi moziélmény megőrzése érdekében

- írja a Netflix tájékoztatója.

További negatívuma a legolcsóbb csomagnak, hogy a teljes kínálat 5-10 százaléka nem lesz benne elérhető, és legfeljebb 720p-s felbontást fog kínálni.

The Conversation

Ne hagyd ki!