A Pinterest applikációja egy telefonon, amelyet egy érintőképernyőre szabott tollal nyomkodnak
Belső informátorok tájékoztatása szerint a PayPal felvásárlási ajánlatot tett a Pinterest közösségi média platformnak. Ha nyélbe ütik az üzletet, akkor a világ eddigi legdrágább ágazati beolvadásának lehetünk tanúi.


Trónfosztás?

Az ügyre közvetlen rálátással rendelkező személyek kifejtették, hogy a PayPal 45 milliárd dolláros, átszámítva közel 14 260 milliárd forintos ajánlatott tett a Pinterest-nek a tulajdonjogokért cserébe. Ez azt jelenti, hogy a fintech cég részvényenként 70 dollárt fizetne a közösségi felületnek, amelynek árfolyama jelenleg 60 dollár körül mozog. Óriási összegről beszélünk, de a PayPal lépése nem megalapozatlan. A pandémia alatt a fintech cégeknek és a közösségi platformoknak rengeteg új felhasználó szavazott bizalmat, aminek következtében a bevételeik is komoly növekedésnek indultak. A PayPal piaci értéke az elmúlt 12 hónapban 36 százalékkal, 320 milliárd dollárra nőtt. A Refinitiv Eikon pénzügyi elemző információi szerint a PayPal ajánlata a Pinterest kamat, adók, értékcsökkenési leírás és amortizáció előtti eredményének 62-szeresének felel meg az elmúlt egy évhez viszonyítva. Az eddigi legnagyobb ágazati felvásárlást a Microsoft tudhatja magáénak, amely 2016-ban 26,2 millió dollárért olvasztotta be a LinkedIn-t.

Hogyan tovább?

A Facebook-hoz, az Instagram-hoz és a TikTok-hoz hasonló vállalatok előtt jelenleg két út áll, ha ki akarnak hasítani egy szeletet az online kereskedelem piacából:

  • vagy összeolvadnak egy fintech céggel,
  • vagy saját fizetési szolgáltatást integrálnak a platformjukra.

A TikTok például inkább az utóbbi felé kacsintgat, ugyanis egy olyan funkciót tesztel, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy közvetlenül a vállalat applikációján keresztül vásárolhassanak különböző termékeket. Ennek érdekében üzleti megállapodást kötött a Shopify e-kereskedelmi óriással, és augusztusban lehetővé tette a kiskereskedelmi márkák számára, hogy termékkatalógusaikat összekapcsolják az alkalmazással.

A PayPal az elmúlt években akvizíciókkal bővítette e-kereskedelmi kínálatát. Az online kuponkeresőt, a Honey Science-t 2019-ben vásárolta meg négymilliárd dollárért, a japán buy-now-pay-later (BNPL) Paidy céget pedig 2,7 milliárd dollárért szerezte meg az év elején. Májusban a Happy Returns termékvisszaküldési szolgáltatót olvasztotta be.

A PayPal üzletpolitikája azt jelzi, hogy letett arról, hogy az Amazon nyomába eredjen, és inkább alternatív módon, például közösségi média platformok segítségével akarja meghódítani az e-kereskedelem világát. Szakértők szerint a Pinterest és a PayPal megállapodása igazi dominóeffektust indíthat el a szektorban. Az informátorok hozzátették, hogy a fintech cég a november 8-án esedékes negyedéves pénzügyi jelentés előtt le akarja zárni a Pinterest-tel a tárgyalásokat.

The Conversation

Ne hagyd ki!