Dekoratív nő csendre int YouTube, video és Facebook feliratok között
Fotó: Pixabay

A tinik öregesnek tartják a Facebook-ot és a Twitter-t

Az amerikai Piper Sandler független befektetési bank és pénzügyi szolgáltató társaság nagyszabású felmérést indított, amelyben arra kereste a választ, hogyan vélekednek a fiatalok a piaci szereplők termékeiről és szolgáltatásairól. Az eredményekről elöljáróban annyit, hogy a Facebook és a Twitter komoly bajban van.


Öregszik a Facebook

A Facebook és a Twitter korunk legnépszerűbb és legjövedelmezőbb közösségi média platformjai közé tartoznak, viszont egyre biztosabb, hogy az idő előrehaladtával ez változni fog. Manapság a Facebook-ot túlnyomó részt az idősebbek, a Baby Boomer-ek használják, a Twitter pedig a politikusok, celebek, üzletemberek és újságírók játszótere lett. A nagyobb vállalatok gőzerővel azon dolgoznak, hogy elnyerjék a fiatalabb generációk bizalmát, egyes platformok csillaga azonban leáldozóban van. Ezt a tendenciát támasztja alá a Piper Sandler kutatása is.

Nincs minden veszve

A felmérésben 10 ezer egyesült államokbeli tinédzser vett részt, akik átlagéletkora 15,8 év volt. A válaszadók 35 százaléka a Snapchat-et, 30 százaléka a TikTok-ot, 22 százaléka pedig az Instagram-ot nevezte meg kedvenc közösségi felületeként. A fiatalok csupán kettő százaléka favorizálta a Twitter-t vagy a Facebook-ot, amelyeket a Discord is beelőzött öt százalékos eredménnyel.

A kutatásból az is kiderült, hogy a tinik körében az Instagram a legnépszerűbb applikáció, a megkérdezettek 81 százaléka nyilatkozott úgy, hogy naponta használja a felületet. Ez jó hír Zuckerberg-nek, hiszen az Instagram a Facebook tulajdonában van. Az Instagram-ot követi sorrendben a Snapchat (77%), a TikTok (73%), a Twitter (38%), a Pinterest (33%) és a Facebook (27%).

A Piper Sandler a kedvenc videómegosztó platformokról is érdeklődött. A legnépszerűbb felületek, amelyeket a tinik naponta látogatnak, sorrendben a Netflix (32%), a YouTube (30%) és a Hulu (8%). Az HBO Max és az Amazon Prime a sor végén található, négy és kettő százalékos eredménnyel.

Persze korai még temetni a „régi nagyokat", amelyek a folyamatos megújulással próbálják magukhoz édesgetni a Z generáció tagjait. Az Instagram például TikTok-hoz hasonló minivideókkal bővítette szolgáltatásait, a Facebook piactérrel és streamer-ökre szabott funkciókkal, valamint a jól csengő metaverzummal nyomul, a Twitter pedig a kriptovaluták bugyraiban merült el.

Ne hagyd ki!