Az amerikai Piper Sandler független befektetési bank és pénzügyi szolgáltató társaság nagyszabású felmérést indított, amelyben arra kereste a választ, hogyan vélekednek a fiatalok a piaci szereplők termékeiről és szolgáltatásairól. Az eredményekről elöljáróban annyit, hogy a Facebook és a Twitter komoly bajban van.


Öregszik a Facebook

A Facebook és a Twitter korunk legnépszerűbb és legjövedelmezőbb közösségi média platformjai közé tartoznak, viszont egyre biztosabb, hogy az idő előrehaladtával ez változni fog. Manapság a Facebook-ot túlnyomó részt az idősebbek, a Baby Boomer-ek használják, a Twitter pedig a politikusok, celebek, üzletemberek és újságírók játszótere lett. A nagyobb vállalatok gőzerővel azon dolgoznak, hogy elnyerjék a fiatalabb generációk bizalmát, egyes platformok csillaga azonban leáldozóban van. Ezt a tendenciát támasztja alá a Piper Sandler kutatása is.

Nincs minden veszve

A felmérésben 10 ezer egyesült államokbeli tinédzser vett részt, akik átlagéletkora 15,8 év volt. A válaszadók 35 százaléka a Snapchat-et, 30 százaléka a TikTok-ot, 22 százaléka pedig az Instagram-ot nevezte meg kedvenc közösségi felületeként. A fiatalok csupán kettő százaléka favorizálta a Twitter-t vagy a Facebook-ot, amelyeket a Discord is beelőzött öt százalékos eredménnyel.

A kutatásból az is kiderült, hogy a tinik körében az Instagram a legnépszerűbb applikáció, a megkérdezettek 81 százaléka nyilatkozott úgy, hogy naponta használja a felületet. Ez jó hír Zuckerberg-nek, hiszen az Instagram a Facebook tulajdonában van. Az Instagram-ot követi sorrendben a Snapchat (77%), a TikTok (73%), a Twitter (38%), a Pinterest (33%) és a Facebook (27%).

A Piper Sandler a kedvenc videómegosztó platformokról is érdeklődött. A legnépszerűbb felületek, amelyeket a tinik naponta látogatnak, sorrendben a Netflix (32%), a YouTube (30%) és a Hulu (8%). Az HBO Max és az Amazon Prime a sor végén található, négy és kettő százalékos eredménnyel.

Persze korai még temetni a „régi nagyokat", amelyek a folyamatos megújulással próbálják magukhoz édesgetni a Z generáció tagjait. Az Instagram például TikTok-hoz hasonló minivideókkal bővítette szolgáltatásait, a Facebook piactérrel és streamer-ökre szabott funkciókkal, valamint a jól csengő metaverzummal nyomul, a Twitter pedig a kriptovaluták bugyraiban merült el.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A Mol nem hagyja annyiban a Hernádi Zsoltot elmarasztaló horvát ítéletet

A Mol-csoport csalódottságának adott hangot az ítélet kapcsán. Álláspontjuk szerint a legfelsőbb bíróság annak ellenére hagyta helyben a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét, hogy korábban mind a magyar hatóságok, mind pedig a horvát kormány által kezdeményezett nemzetközi választottbírósági eljárás azt állapította meg, hogy sem a Mol, sem annak tisztségviselői nem követtek el bűncselekményt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szálka a vásárlók szemében a faáruk drágulása, lépett a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat. A vizsgálat a Nébih ellenőrzéseivel összehangolt helyszíni kutatásokkal indult, a GVH vizsgálói több piaci szereplőnél is megjelentek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Horvátországban jogerőre emelkedett a Mol-vezér börtönbüntetése

A horvát legfelsőbb bíróság megerősítette a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét Ivo Sanader volt horvát kormányfő és Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója egyesített perében - közölte a Jutarnji List című horvát napilap. A nemzetközi választottbíróság szerint viszont Horvátország nem tudta bizonyítani, hogy a Mol (vagy Hernádi Zsolt) megvesztegette volna Sanadert.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!