Egy ember egy telefont tart a kezében, amelyen a TikTok logója látható
A TikTok-nak alig három évre volt szüksége ahhoz, hogy az aktív havi felhasználói bázisát több mint 1818 százalékkal gyarapítsa. Bár a Facebook és a leányvállalatai továbbra is vezetik a listát, ha a kínai app továbbra is ilyen mértékben növekszik, hamarosan trónfosztásra kerülhet sor.


Meglepetés? Aligha.

Az elmúlt években a TikTok sorra döntötte az újabbnál-újabb rekordokat, és lassan minden appot beelőz a globális piacon. Egyebek között a TikTok volt 2020 legtöbbet letöltött alkalmazása, de nemrég az is kiderült, hogy egy átlagos felhasználó napi szinten többet pörgeti a „fiatal" applikációt, mint a YouTube-ot. Persze a nagyok, például a Facebook, az Instagram, a WhatsApp, a Messenger, sőt, még a YouTube is egyelőre pole-pozícióban vannak, de egyre jobban aggódhatnak a TikTok piaci térnyerése miatt. A népszerű „minivideós" szoftver ugyanis újabb mérföldkőhöz érkezett. Az aktív havi felhasználói bázisa meghaladta az egymilliárdot.

Nincs megállás

A TikTok-ot 2018 januárjában még „csak" 55 millióan használták havi rendszerességgel. Ez a szám decemberre 271 millióra, pontosan egy évre rá 508 millióra, 2020 júliusára pedig 689 millióra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a felhasználói bázis egyetlen év alatt 45 százalékkal gyarapodott. Mark Zuckerberg vállalata egyelőre nincs közvetlen veszélyben a maga 2,9 milliárdos aktív bázisával, de mindenképpen figyelemre méltó a TikTok szárnyalása. Ne feledjük, a vállalat júliusi tájékoztatása szerint világszerte már több mint hárommilliárd ember töltötte le a kínai alkalmazást, ami eddig csak a Facebook-nak, a WhatsApp-nak, a Messenger-nek és az Instagram-nak sikerült. Ráadásul a ByteDance technológiai óriás leányvállalatának úgy sikerül folyamatosan az élre törnie, hogy az egyik legfontosabb piacán, az Egyesült Államokban Donald Trump megpróbálta betiltani, mondván, hogy nemzetbiztonsági kockázatot jelent.

Nagyhatalmi cicaharc

Donald Trump tavaly, még elnökként rendelte el, hogy a TikTok új letöltéseit teljesen be kell tiltani. A TikTok tagadta, hogy személyes felhasználói adatokat osztana meg a Kínai Népköztársasággal, de Trump nem igazán akart változtatni az álláspontján. Ezért az app tulajdonosa, a ByteDance technológiai vállalat azzal a megoldással állt elő, hogy eladja a TikTok amerikai üzletágának egy részét az Oracle-nek és a Walmartnak, de ezt a kínai kormány megvétózta. Az ügy végére Joe Biden elnök tett pontot, aki beiktatása után visszavonta Trump utasítását.

A bevételek sem rosszak

2021 második negyedévében a felhasználók összesen 534,6 millió dollárt, azaz közel 162 milliárd forintot költöttek a platformon. Ez 2020 második negyedévéhez képest 39 százalékos növekedést jelent. Így a TikTok globális bruttó bevétele meghaladta a 2,5 milliárd dollárt (755 milliárd forint). Ez eddig csak a Tinder-nek, a YouTube-nak, a Netflix-nek és a Tencent Videonak sikerült.

The Conversation

Ne hagyd ki!