Trónfosztás az applikációk piacán! Mutatjuk 2020 legnépszerűbb appját!

Az App Annie elemző cég kutatása szerint 2020-ban a TikTok-ot töltötték le a legtöbben, amely így letaszította a Facebook Messengert a trónról.



A TikTok sikere azért is figyelemre méltó, mert a világ öt legtöbbet letöltött alkalmazásai közül négy a Facebook tulajdonában van. Ezek a Facebook, az Instagram, a WhatsApp és a Messenger appokat takarják. Ráadásul a kínai alkalmazásnak úgy sikerült az élre törnie, hogy Donald Trump megpróbálta betiltani az Egyesült Államokban, mondván, hogy nemzetbiztonsági kockázatot jelent. A TikTok kínai megfelelője, a Douyin szintén listavezető pozíciót tölt be a „szülőföldjének" számító kommunista államban.

Nagyhatalmi cicaharc

Donald Trump tavaly, még az elnöksége alatt adott ki egy végrehajtó parancsot, miszerint az TikTok új letöltéseit teljesen be kell tiltani. A TikTok tagadta, hogy személyes felhasználói adatokat osztana meg a Kínai Népköztársasággal, de Trump nem igazán akart változtatni az álláspontján. Ezért az app tulajdonosa, a ByteDance technológiai vállalat azzal a megoldással állt elő, hogy eladja a TikTok amerikai üzletágának egy részét az Oracle-nek és a Walmartnak, de ezt a kínai kormány megvétózta. Az ügy végére Joe Biden elnök tett pontot, aki beiktatása után visszavonta Trump utasítását.

Nincs megállás

A TikTok gőzerővel azon dolgozik, hogy minél több felhasználót csábítson a platformjára. A vállalat éppen azon kísérletezik, hogy a Snapchaten, az Instagrammon és a Facebookon már bevált, eltűnő minivideókkal bővítse funkcióit, amelyek csak 24 óráig lesznek elérhetők. A TikTok az újítást közvetlenül az után jelentette be, hogy a WhatsApp is fejlesztett egy szinte ugyan ilyen funkciót az alkalmazásába.

Egy másik elemző cég is kutakodott a TikTok után. A Sensor Tower elemzése szerint a TikTok letöltései tavaly az alábbiak szerint alakultak (a „Q" a quarter-t, azaz a negyedévet jelöli):

  • 2020, Q1: 318 millió
  • 2020, Q2: 301 millió
  • 2020, Q3: 188 millió
  • 2020, Q4: 174 millió

Az adatokból jól kivehető, hogy a koronavírus első hullámának idején rengeteg ember szavazott bizalmat a TikTok-nak, ez a népszerűség 2020 második negyedévében is kitartott. 2021 második negyedévében a felhasználók összesen 534,6 millió dollárt, azaz közel 162 milliárd forintot költöttek a platformon. Ez 2020 második negyedévéhez képest 39 százalékos növekedést jelent. Így a TikTok globális bruttó bevétele meghaladta a 2,5 milliárd dollárt (755 milliárd forint). Ez eddig csak a Tinder-nek, a YouTube-nak, a Netflix-nek és a Tencent Videonak sikerült.

The Conversation

Ne hagyd ki!