Marhahúsból készült jerky, a Pepsi húsmentes, növényi alapú hústerméket dobott piacra

Képünk illusztráció.

Fotó: Shutterstock

A Pepsi bemutatta első növényi alapú hústermékét

A Pepsi közel egy éve jelentette be, hogy a Beyond Meat élelmiszeripari vállalattal közös vállalkozást indít The PLANeT Partnership néven, hogy új, innovatív növényi alapú ételeket és italokat alkosson. A közös cég bemutatkozó terméke napokon belül a boltok polcaira kerül.


A Beyond Meat és a Pepsi bejelentette, a The PLANeT Partnership bemutatkozó terméke egy szárított húshelyettesítő termék, egy úgynevezett növényi alapú, húsmentes jerky lesz.

A közös vállalat az új terméket eleinte három ízben - eredeti, csípős és fűszeres, valamint teriyaki – vezeti be, az alapot borsó- és mungóbabfehérje adja.

A Pepsi és a Beyond is hatalmas reményeket fűz a PLANeT Partnershiphez:

  • az élelmiszerpiacon viszonylag újoncnak számító Beyond a Pepsi termelési és marketing szakértelmével új magaslatokat érhet el,
  • míg az üdítőgyártó nagyobb szeletet hasíthat ki a növényi alapú termékek egyre növekvő piacából azáltal, hogy a húspótlók egyik vezető alkotójával dolgozik együtt.

Mindezek mellett a Pepsi fenntarthatósági és egészségügyi terveiben is fontos szerepet játszik a Beyond Meat.

Van hova fejlődni

Bár a Beyond Meat szépen növekedett az elmúlt években, ráfér a cégre, hogy újabb sikereket érjen el. Az elmúlt bő egy évben durván 63%-kal csökkent a részvényárfolyama, főleg azért, mert a Wall Street megkérdőjelezte növekedési kilátásait, és az ellátási láncban tapasztalt fennakadások is komoly problémákat okoztak. A cég negyedik negyedéves amerikai kiskereskedelmi eladásai 19,5%-kal, 49,98 millió dollárra csökkentek.

A rossz eredményeket azzal indokolta, hogy rengeteg energiát fordított a nagy gyorsétteremláncokkal való együttműködésre. Ez utóbbi egyébként meglehetősen jól sült el, egyebek között a Mekivel is társult, erről részletesebben EBBEN A CIKKÜNKBEN írtunk.

Nagy remények

A Beyond vezérigazgatója, Ethan Brown kifejtette, az új termékek bevezetése általában növeli az élelmiszeripari vállalatok eladásait, így a jerky remek lehetőséget jelent a „feltámadásra”.

Szavai nem nyugtatták meg a befektetőket, a részvényárfolyam március 15-én „történelmi” mélypontot ért el, 35,74 dollárra zuhant.

A Beyond piaci értéke jelenleg 3,07 milliárd dollár körül mozog.

Ne hagyd ki!