Nagy árréssel árulják a mozis büfések a popcornt
Fotó: Shutterstock

Szépen keresnek a mozik a popcornnal

Bár a pattogatott kukorica forgalmazásában jelentős szerepet betöltő mozik kényszerűségből bezártak a járvány idején, mégis megugrott a kereslet a ropogtatnivalóra Európában. Mutatjuk, mi az oka.


A járványban is jól ment

Rekordot döntött a mikrohullámú sütőben elkészíthető pattogatott kukorica iránti kereslet a pandémia alatt –írja a hvg.hu. Európa legnagyobb popcorngyártója egy kis dél-franciaországi családi cég, a Natais. 1994-ben alapította Michael Ehmann és jelenleg 140 embernek ad munkát és övé az európai piac mintegy 40 százaléka. A francia mozik 80 százalékába a Natais szállítja a popcornt és több mint 50 országba exportál még.

A járvány negatív következményekkel járt a mozik beszállítói hálózatára nézve, de pozitív hatása is volt, mivel a mikrózható popcorn eladásai ugrásszerűen megnőttek

– mondta Ehmann az AFP-nek, hozzátéve, hogy a lezárások idején az emberek felfedezték a popcornt, mint „egyfajta nosztalgikus nassolnivalót ezekben a borús időkben”.

A Natais 2020-ban több mint 200 millió zacskó popcornt adott el Európában, 2021-ben pedig 207 milliót.

A mozik szépen keresnek a büfékben

A G7 gazdasági hírportál még a járvány kitörése előtt írt arról, hogy a hazai mozikban a büfé az igazi fejőstehén. A filmszínházakban két és félszeres, háromszoros áron adják el itt az ételt-italt. A Cinema City például úgy csinált 2018-ban közel 7 milliárdos forgalmat a büféiben, hogy az eladott áruk beszerzési értéke csak 2,1 milliárd forint volt. A Budapest Film Zrt-nek pedig 255 milliót hoztak büfék, miközben árukra és anyagokra csak 100 milliót szántak. A járvány és a bezárások azonban alaposan megtépázták a bevételeket.


Ne hagyd ki!