A Ralph Lauren divatcég egyik ruhaüzlete egy bevásárlóközpontban, próbababák, férfi és női ruhák, táskák, kiegészítők  láthatók a képen
A Ralph Lauren agresszív terjeszkedésbe kezdett egy olyan területen, ami a valóságban nem is létezik.


A jövő már itt van

Az amerikai Országos Kiskereskedelmi Szövetség éves konferenciáján a Ralph Lauren divatcég vezérigazgatója, Patrice Louvet is tiszteletét tette, és elmondta, hatalmas reményeket fűznek a metaverzumhoz. A cég gőzerővel terjeszkedik a digitális élettérben, elsősorban azért, hogy bevonzza a fiatal vásárlókat.

A stratégiánk egyik meghatározó eleme az, hogy elnyerjük az új generáció bizalmát, és az új generáció már ott van (a metaverzumban). Tehát nekünk is ott kell lennünk. Valójában sok párhuzam van a metaverzum és Ralph víziója között, ugyanis mi nem egy divatcég vagyunk. Mi az álmok világában dolgozunk.

-mondta Patrice Louvet.

Kifejtette, hogy a fogyasztók számára már elérhető a Ralph Lauren digitális ruhakollekciója, illetve virtuális látogatást is tehetnek a cég Madison Avenue-i üzletében.

Hogyan kell elképzelni? Megéri?

Louvet elmondta, hogy a Ralph jelenleg két virtuális világban terjeszkedik: a Zepeto nevű metaverzumban, illetve a Roblox nevű játék univerzumban.

Az üzleti modell egyelőre viszonylag egyszerű: a cég digitalizált ruhákat árul, amelyeket a fogyasztók megvásárolhatnak az adott platformon, hogy igazi stílusikonná varázsolják saját avatárjaikat.

És hogy mennyire jövedelmező a metaverzum divatvilága? A Ralph alig néhány hét alatt több mint 100 ezer terméket értékesített a Zepeto platformján.

Louvet hozzátette, hogy ez még csak a kezdet, folyamatos megújulásra törekednek, és már tervezik, hogy saját NFT-ket dobjanak piacra, illetve egy virtuális telek vásárlása is felmerült a stratégiai döntéshozókban.

A lehetőségek tárháza

Minden jel arra mutat, hogy a metaverzum nem csak egy múló szeszély. A Nike a múlt hónapban felvásárolt egy virtuális cipőket gyártó céget, az RTFKT-t. A Walmart kiskereskedelmi áruházlánc a közelmúltban olyan védjegyeket nyújtott be, amelyek megnyithatják az utat a virtuális áruk értékesítéséhez, a lakberendezési tárgyaktól kezdve egészen a testápolási termékekig, valamint saját digitális valutát és NFT-ket is beharangozott. Továbbá számos luxusmárka, egyebek között a Gucci is megjelent a metaverzumban hasonló szolgáltatásokkal, mint amilyeneket a Ralph Lauren is kínál.

A hirtelen jött érdeklődésnek köszönhetően a metaverzum-platformok is szárnyalnak. A legtöbb szolgáltató virtuális telkeket is kínál, ahol a vásárlók saját divatshowkat, exkluzív eseményeket vagy akár élő koncerteket is tarthatnak. Nem ritka, hogy egy-egy érdeklődő akár több száz millió forintot is kifizessen egy olyan telekért, ami a valóságban nem is létezik. A jelenségről, illetve a benne rejlő lehetőségekről korábban bővebben is írtunk, EBBEN A CIKKÜNKBEN.

The Conversation

Ne hagyd ki!