Speciális reklámok jelenhetnek meg a Spotifyon akár olyanoknak is, akik rendelkeznek előfizetéssel az applikációhoz. Zenészek hirdethetnek így a későbbiekben. Mutatjuk a részleteket!
Újfajta reklámok érkezhetnek a Spotifyba
Előadóknak bővül új funkcióval a Spotify: a jövőben fizethetnek azért, hogy a zenéik promotált tartalomként is megjelenjenek az oldalon. A későbbiekben a „Showcase” opció fog erre lehetőséget adni. Ezzel a zenészek egy zeneszámot vagy egy EP-t, esetleg teljes albumot emelhetnek ki hirdetésként. A zene-streamelő szerint egy ilyen reklám nagyjából hatszoros valószínűséggel vonzza a lejátszásokat.
Olyan címszavak alatt jeleníthetik meg az ajánlásaikat a Spotify kínálatából, mint például az „új zene”. A HVG szerint így arra is utalhatnak, ha például turnéra indulnak.
Az Engadget megjegyzi, kezdetben 30 piacon fog elindulni a szolgáltatás, de később világszerte elérhetővé tennék. Azonban annyi megkötése lesz, hogy csak azok az előadók élhetnek a lehetőséggel, amelyek legalább 1000 lejátszást gyűjtöttek az előző 30 napban, valamint az USA a számlázási országuk.
A Spotify pénzt kérhet egy eddig ingyenes szolgáltatásáért
A Spotify ingyenes verzióját sokan használják, ezzel ugyanis ugyanúgy lehet zenét hallgatni, két kis különbséggel. Egyik, hogy reklámblokkok csúsznak be pár zeneszám után, továbbá telefonról nem lehet korlátlanul választani dalt. Egy idő után a rendszer dob ki zenét egy adott listából. Viszont a zenék szövegei eddig mindenkinek elérhetőek voltak.
Azonban a Redditen és az X-en is elterjedt a híre, miszerint a zenei streamingóriás a Prémium előfizetési szinthez kötheti ezentúl a dalszövegek megtekintését.
Az Enjoy lyrics on Spotify Premium, tehát egy Élvezd a dalszövegeket a Spotify Premiumon szöveget láthatnak jelenleg azok a felhasználók, akik nem rendelkeznek előfizetéssel. A hír felkapott lett, így pedig CJ Stanley, a Spotify globális kommunikációért felelős társvezetője is nyilatkozott a témában:
A Spotifynál rutinszerűen végzünk különböző teszteket, melyek közül néhányat a széles felhasználói körökre is kiterjesztünk, hogy a lehető legtöbb visszajelzést tudjuk begyűjteni – jelenleg azonban nem tudok további híreket megosztani.
Stanley szerint tehát ez egy tesztfázis, amely a későbbiekben dől el, hogy nagyobb körre is ki fogják-e terjeszteni. Jelenleg csak bizonyos piacokat tesztelnek. Azt nem tudhatjuk, hogy meddig tarthat és milyen területekre terjedhet ki a vállalat próbálkozása.