A legnagyobb zenei streaming vállalat azután, hogy az elmúlt pár hónapban próbálkozott már újítással – egy mesterséges intelligencia által személyre szabott virtuális rádiós műsorvezetővel – most újabb változtatással álltak elő: a fizetős dalszöveggel.
A Spotify ingyenes verzióját sokan használják, ezzel ugyanis ugyanúgy lehet zenét hallgatni, két kis különbséggel. Egyik, hogy reklámblokkok csúsznak be pár zeneszám után, továbbá telefonról nem lehet korlátlanul választani dalt, egy idő után a rendszer dob ki nekünk zenét egy adott listából. A zenék szövegei eddig viszont mindenki számára elérhetőek voltak.
A napokban azonban az Index felfigyelt a Redditen és az X-en elterjedt hírekre, miszerint a zenei streamingóriás a Prémium előfizetési szinthez kötheti ezen túl a dalszövegek megtekintését.
Ez is érdekes lehet számodra: Új szolgáltatással és prémium csomaggal erősíthet a Spotify
Fotó: charlesdeluvio/Unsplash
Az Enjoy lyrics on Spotify Premium, tehát egy Élvezd a dalszövegeket a Spotify Premiumon szöveget láthatnak jelenleg azok a felhasználók, akik nem rendelkeznek előfizetéssel. A hír felkapott lett, így pedig CJ Stanley, a Spotify globális kommunikációért felelős társvezetője nyilatkozott is gyorsan a témában:
A Spotifynál rutinszerűen végzünk különböző teszteket, melyek közül néhányat a széles felhasználói körökre is kiterjesztünk, hogy a lehető legtöbb visszajelzést tudjuk begyűjteni – jelenleg azonban nem tudok további híreket megosztani.
Ezt is olvasd el! Jöhet a fizetős Facebook és Instagram
Stanley szerint tehát ez egy tesztfázis, amely a későbbiekben dől el, hogy nagyobb körre is ki fogják-e terjeszteni. Jelenleg csak bizonyos piacokat tesztelnek, azt nem tudhatjuk, hogy meddig tarthat és milyen területekre terjedhet ki akár később a vállalat próbálkozása.
Az ötlet sikere abban áll vagy bukik, hogy milyen lesz a felhasználók reakciója. A Spotify egy egyszerű piackutatást végez, amely során, ha majd csak egy kis réteg fogadja rosszul az új szabályozást, akkor megtartják az újítást és fizetősek lehet valóban a dalszöveg-megjelenítés funkció. Ha azonban a fogyasztók nagy része kiakad, felháborodik – mint tették azt, amikor a Youtube fizetőssé tette a 4K-felbontású videóit – minden marad valószínűleg a régiben, hiszen egyet biztosan nem szeretne a vállalat: előfizetőket bukni.